Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
FSB, Kremli reklaamibüroo
Kremlil on julge ja hakkaja reklaamibüroo: FSB/International, esindustega igas suuremas riigis. Agentuur oskab mõelda suurelt ja lahendab vääramatult kõik Kremli probleemid. Viimatine probleem oli imagoloogiline, retsipientide hirmu tase oli liiga madalale langenud. Abi leiti tavalisest üritusturundusest, mille kohaks valiti Gruusia.
Kindlasti tehti SWOT-analüüs, kus kaardistati kõik nõrkused-tugevused ja ohud-võimalused. Kas oma kodanike või grusiinide surmajuhtumid on reklaamikontseptsioonis nõrkused või ohud, ei peagi retsipient teadma. Pigem siiski tugevused ja võimalused, sest kinnistavad soovitud mõju. Loomulikult tuleb igas kampaanias lähtuda reklaamitegijatele tuntud AIDA-reeglistikust - Attention, Interest, Desire, Action.
Attention - Tähelepanu tõstab tavatu, seepärast räägitaksegi konkurentidest eristumisest. Kreml ei ole juba tükk aega Lääne kolleegidest korralikult eristunud, samasugune majandusel põhinev politikaanlus ja rahvusvaheliste reeglite formaalne järgimine. Mis oleks, kui seekord rikuks reegleid? Sissetung Gruusiasse on suurepärane üritusturunduslik vahend konkurentidest eristumiseks - teised räägivad ja teevad lepinguid, Kreml sõdib. See on nagu suuremastaabiline Simple Session või Adidas Streetball.
Interest - Lääs hakkas kohe uurima, millega on Gruusias õigupoolest tegu. FSB reklaamibüroo äratas maailma tähelepanu ning pani sihtgrupi ehk Lääne "partnerid" Kremlist huvituma.
Desire - Lääs targutab oma väärtustest, kuid nüüd tekkis neil vastupandamatu soov ka Kremli väärtusi tundma õppida. Reklaamibüroo kaval nipp laseb retsipientidel Kremli väärtusi otsida. Tegelikult püüdis see tavaline turunduskampaania ju vaid hirmu tekitada.
Action - Millist tegutsemist tellija retsipiendilt ootab? Hirmu muidugi. Seepärast soovitab FSB vägede väljaviimisega viivitada, et soovitud tulemus kinnistuks.
Nagu iga teine reklaamibüroo, ei võta ka FSB vastu konkurentide töid, muidu tekiks huvide konflikt. Ühest suurtellijast piisab, põhitöö kõrvalt saab tegelda väikest viisi naftafirmade ja mõne teise pisikliendiga. Kui mujal räägitakse turunduskulude kärpimisest ja tööjõupuudusest, siis FSB bürool neid muresid pole - põhikliendi eelarve annab võimaluse kogu maailmas vabalt majandada. Eetika ja moraali piiravad vaid tavalisi agentuure.
Autor: Peep Ehasalu