Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prügifirmadele tõi eelmine aasta prisked kasuminumbrid

    "Mis võib-olla meie tulemust eelkõige 2005. ja 2006. aastal mõjutas, oli see, et meil olid tol ajal mõned halvad lepingud. Saime siis erakorralist kahju, mis viis tulemuse alla. 2006. aastal saime äri neist lepingutest puhtaks ja seetõttu oli 2007. aasta tulemus ka parem," selgitas Luude mullust suurt kasumi kasvu.
    "Korraldatud konkursid aga on tulemusi hoopis halvasti mõjutanud. Hinnad on nende tõttu kõvasti langenud. Nii et sel aastal ei korda me kindlasti 2007. aasta tulemust," rääkis ta.
    Lisaks liigub jäätmekäitlus üldise majandusolukorraga käsikäes. "Selgelt on näha, et jäätmete mahud on vähenenud, mis meie käivet ja kasumit väiksemaks muudab. Tarbimine on väiksem ja ka ehitusjäätmeid on ilmselgelt vähem," tõi Luude välja negatiivseid arenguid.
    Samas usub Cleanaway juht, et kasvu on siiski võimalik saavutada uusi tehnoloogiaid kasutusele võttes. "Aga see tuleb siis, kui kogu majandus kasvab," sõnas ta.
    Ragn-Sellsi juhi Agu Remmelga sõnul on nende kasv peamiselt tulnud just korraldatud jäätmeveost. "2007. aasta tulemused on kasvanud nagu kogu majandus, aga võib-olla veidi kiiremini. Olulised on olnud Euroopa Liidu seaduste tõttu tehtud ümberkorraldused. Nende tõttu oli möödunud aastal turul suurem maht, sest süsteemiga liidetakse enam jäätmetekitajaid," selgitas Remmelg.
    Teise olulise positiivse muutusena tõi Remmelg välja pakendite taaskasutamise. Samuti mõjub turule saastetasude tõstmine, mis jäätmefirmade jaoks tähendab küll käibe tõusu, kuid rentaabluse kahanemist.
    Üldiselt 2006. ja 2007. aasta tulemusi võrreldes ütles Remmelg: "Kasumimarginaal on natuke kasvanud, käibe kasv on veidi vähenenud. 2007. aastal ei olnud siiski veel olulist kütusekulude tõusu, mis on praegu kulusid suurendanud." Sellele aastale avaldab Ragn-Sellsi juhi hinnangul negatiivset mõju ehitusturg. "Mahud on oluliselt vähenenud, hinnasurve suurenenud, samas kulud diislikütuse tõttu 30 protsenti tõusnud," selgitas ta. Sel aastal ongi firmas oodata nii käibe kasvu kui ka kasumi vähenemist.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.