Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SASi hädad aina kuhjuvad

    Veel juunikuuni üritas SAS kahjumit tootvale Hispaania tütarfirmale ostjat leida, kuid põlgas laekunud pakkumised Spanairi potentsiaali hinnates liiga madalaks.
    Õnnetuse järel, mis nõudis 153 inimelu, riskib esimesel poolaastal SASile 515 miljonit Rootsi krooni kahjumit tootnud Spanair albatrossina SASile kaela jäädagi.
    Spanairi tulevik oli küsimärgi all juba enne õnnetust - Hispaania majandus on languses, nõudlus väheneb ning konkurents on terav.
    Müügiplaanidest loobumise järel teatas SAS, et kavandab Hispaania tütre kulude kärpimiseks 3500 töötajast kolmandiku koondada ja firma 63 lennukist 15 käigust maha võtta. Vahetult enne õnnetust kavandasid Spanairi töötajad streiki.
    Õnnetusest võivad nüüd johtuda SASile miljonitesse küündivad kahjunõuded. Oluline on ka, mida otsustab SAS teha teiste õnnetusse sattunud MD-82 tüüpi lennukitega oma pargis. Esialgu pole plaani neid käigust maha võtta.
    SASi ellujäämine on küsimärgi all, tunnistas Mats Jansson läinud nädalal Pekingis Rootsi majanduslehele Dagens Industri. Hiinas Rootsi suurfirmadega kohtudes kutsus Jansson ärikliente lennufirmale raskel ajal truuks jääma. "Kaalul on ellujäämine. Nüüd on aeg lojaalsust ilmutada," ütles Jansson.
    Pekingist pidi Jansson sõitma Lätti, et arutada SASi 47protsendise osaluse müüki airBalticus. Varem plaanis SAS Läti ja Eesti lennufirmad liita, kuid kui Läti valitsus otsustas suvel, et ei müü riigi osalust airBalticus, läks see kava vett vedama. Eesti valitsus on öelnud, et riigi osaluse müük Estonian Airis ei ole praegu teema.
    Õnnetus Spanairi lennukiga sundis aga Janssoni Hispaaniasse kiirustama. SASil - nagu paljudel lennufirmadel - on praegu rasked ajad. Maailmas on viimase poole aastaga pankrotti läinud 24-26 lennufirmat.
    Nädalapäevad tagasi teatas SAS kolmandast järjestikusest kvartalikahjumist ning täiendavast säästukavast, mis näeb ette veel 500 inimese koondamise lisaks kevadel teatatud 1000-le ning kokku 18 lennuki käigust mahavõtmise.
    Peamine probleem on kõrge nafta hind, mis lööb SASi eriti valusalt, kuna firma lennukipargis on palju vanemaid ja suurema kütusekluluga lennukeid. Teises kvartalis kasvasid SASi kütusekulud mullu sama ajaga võrreldes 1,4 miljardi Rootsi krooni võrra.
    Lisaks on SASi tabanud viimasel aastal terve rida muid tagasilööke - töötajate streigid Taanis ja Rootsis, intsidendid Dash tüüpi lennukitega, mis sundis firmat need käigust maha võtma, Spanairi müügiplaanide luhtumine, trahv kartellikoostöö eest USAs ning üldine majanduskasvu aeglustumine.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.