Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Britid jõuavad Euroopasse

    Praeguseks kuuluvad Euroopa Liidu südamaade hulka mitte üksnes kuus asutajat, vaid Euroopa rahaliidu 15 liikmesriiki. Nende majandused on ühtepõimunud, rahanduspoliitika koordineeritud. Ainus suur autsaider on Suurbritannia.
    Brittidel on põhjust soovida rahaliidu liikmestaatust. Et EL areneks kaugemale ühisest majanduspoliitikast ning arendaks välja ka kaitse- ja välispoliitika, peab ka Suurbritannia sellesse kuuluma. Naela ja euro kursimuutused häirivad siseturgu. Pikas perspektiivis riskib London isolatsiooniga.
    Ent ka teised Euroopa riigid peavad mõistma, et oma raha on Britanniale tähtis nii finantskeskusena kui ka heade suhete jaoks enam kui 50 riigiga Rahvaste Ühenduses. Eurotsoon peaks pakkuma Ühendkuningriigile kompromissi: rahaliidu täisliikme staatust ja kohti kõigis tähtsais asutustes - nagu Euroopa Keskpank -, säilitades samas oma naela suhetes kolmandate maadega.
    Euro saaks nii Suurbritannias kui ka Rahvaste Ühenduses seaduslikuks maksevahendiks kõrvuti naelaga, nõudes Euroopa Keskpanga ja Briti keskpanga koostööd. See suurendaks rahaliidu kaalu ka kaugel väljaspool Euroopat.
    Niisugust Euroopat kutsun ma Saturni mudeliks. Nagu Saturni ümber on rõngad, koosneks selline Euroopa mitmest ringist: välimistes oleks üleminekumaad, sisemistes aga ELi liikmed, kes ei kuulu rahaliitu või ei täda veel nõudmisi, näiteks Rumeenia ja Bulgaaria, ajapikku isegi Türgi.
    Saturni mudel asetaks praeguse tulise vaidluse Euroopa laienemise ja piiride üle täiesti uude konteksti, sest südamaad ei peaks tunnistama Euroopa jagamist eri sorti liikmesriikideks. Riikide asend eri ringides oleks ajutine ja protsessi eesmärgiks ühtesulamine.
    Euroopa majandus vajab innovatiivsust. ELi ühtne juhtimine aitaks kaasa kogu Euroopa majanduse ja ühiskonna reformile, selle hea näide on Hispaania ja Portugali liitumine 1980ndatel.
    Praeguseks on Euroopa vähehaaval ühinenud juba 50 aastat. Teadus- ja tehnoloogiasaavutuste toel võime uskuda, et meie mandri koostöö jätkub. Samal ajal tugevnevad sidemed üle Atlandi, liites Euroopa ja USA üheks vabakaubandusalaks.
    21. sajandi Euroopa peaks püüdlema sammhaaval kogu mandri ühendamise poole. Selleks tuleb Euroopa taasleiutada ja rahaliidu laiendamine oleks hea esimene samm.
    Copyright: Project Syndicate, 2008, www.project-syndicate.org
    Autor: Mark Eyskens
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.