Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
A. Le Coq seilab edetabelis teist aastat järjest Saku kiiluvees
AS A. Le Coq on Eesti vanim ja suurim joogitootja, millele pandi alus tegelikult juba 19. sajandil, mil Tartus alustasid tööd mitmed väikesed eraõllevabrikud.
2007. aastal tähistas ettevõte oma kaubamärgi 200 aasta juubelit. Sel puhul võttis senine A. Le Coq Tartu Õlletehas kasutusele oma ajaloolise nime A. Le Coq, mida ettevõte kasutas ka aastail 1913-1940.
A. Le Coqi põhilisi eesmärke on orienteeritus kliendikesksusele - oma tegevuses ja valikutes lähtutakse sellest, mis on vajalik lõppkliendile. Nii kujuneb, et iga A. Le Coqi töötaja vastutab kliendi rahulolu eest.
A. Le Coqi tootevalikusse kuuluvad õlled, siidrid, long drink'id ning ka erinevad mittealkohoolsed joogid - mahlad, karastus-, energia- ja spordijoogid ning vesi.
Ettevõtte juhataja Tarmo Noobi sõnul tuleb firma senise edu tagamaid otsida suurepäraste töötajate, kvaliteetsete toodete ja juba kümme aastat tagasi paika pandud tegevusprioriteetide olemasolust. Püstitatud eesmärke järgitakse siiani, sest elu on näidanud, et need ka töötavad suurepäraselt tänapäevalgi.
Noop ütleb, et A. Le Coqi viimase aasta oluliste muudatuste märksõna on "efektiivsuse parandamine".
"See tähendab, et oleme investeerinud viimase kahe aasta jooksul üle 300 miljoni krooni uutesse tootmisliinidesse ja uue logistikakeskuse rajamisse," selgitab Tarmo Noop.
Noobi hinnangul on need rahapaigutused võimaldanud ettevõttel töötajate arvu suurendamata kasvatada tootmismahtusid ning tuua turule uudseid, senistest veelgi paremini kaubaks minevaid tooteid.
Töötajaid on ettevõttes palgal praegu 380 ringis ning südasuvel, kui teadupärast valitseb nii õlle kui ka teiste jookide tarbimise kõrghooaeg, on see arv veelgi suurem.
Noop usub, et peamine tegur ettevõtte töötajate motiveerimisel on palk, head ja väga moodsad töö- ja olmetingimused ning kindlasti ka tööl valitsev õhkkond.
A. Le Coqi tulevikuplaanid ei ole Noopi sõnul varasemate aastatega võrreldes muutunud. Kusjuures samamoodi sõnastavad oma plaane ka teised joogitootjad.
"Soovime olla nii praegu kui ka edaspidi juhtiv Eesti joogitööstus ja hoida meie toodete ja kaubamärgi lippu kõrgel," kinnitab Noop.