Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eeskujuliku juhi staaži tasub kindlustusseltsile tõendada

    If Eesti Kindlustuse juhatuse esimees Andres Sooniste vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.
    Miks ei ole võimalik esmakordselt auto soetanud isiku puhul arvesse võtta tema tegelikku riskikoefitsienti? Näiteks kutselised juhtid on võrdsed algaja juhiga, kui nad varem pole autot omanud.
    Tegelikult peaks seda olema võimalik arvesse võtta, kui juhi eeskujuliku liiklemise staaž on tõendatav. Ifi praktikas sellega arvestatakse, kuid seltsid võivad lahendada seda tüüpi küsimusi erinevalt.
    Miks on sama auto kindlustus eri linnades erinev? Kohati lausa 40% vahega.
    Liiklustihedus on Eesti eri piirkondades kahtlemata väga erinev, näiteks Tallinn ja Tartu versus Põlva. Seega on avariide toimumise sagedus teatud piirkondades kordades suurem kui rahulikuma elustiiliga piirkondades - nimetatud erinevus kajastub ka kindlustusmaksetes.
    Ostsin esimese auto firmale ja olen selle ainukasutaja. Eraisikuna on minu riskikoefitsient madalam ehk 0,40, aga firma autoga 1,20. Kus siin loogika on?
    Liikluskindlustuse hinnastamine on isikupõhine, me ei saa eraisikut ja ettevõtet kahjuks selles kontekstis samastada.
    Miks arvutatakse riskikoefitsienti automargipõhiselt? Tean, et Subarude kindlustus on üks kõrgemaid. See, et see auto meeldib rullnokkadele, ei tee mind ju ohtlikumaks liiklejaks.
    Kaskokindlustuse puhul on makseerinevus tingitud sellest, et erinevatel autotootjatel on erinevad müügijärgse teeninduse ja remondi hinnastamise põhimõtted, mis mõjutavad otseselt konkreetse automudeli kindlustusmakse suurust.
    Miks pärast õnnetust kindlustuskoefitsient tõuseb? Minu teada pole ühtegi tõenäosusteooriat, mis näitaks, et õnnetuse põhjustanud inimesel on aasta või kaks risk uuesti õnnetusse sattuda suurem kui teistel.
    Kahjudeta liiklemise korral liikluskindlustuse koefitsient järk-järgult alaneb ning see töötab teatud mõttes korrektse liiklemise boonuse ja/või preemiana.
    Liikluskindlustuse statistika paraku kinnitab fakti, et osal liiklejatel on kalduvus sagedamini avariidesse sattuda kui teistel.
    Miks on nii, et kui vahetan aasta-paari jooksul autot, siis keskmistatakse eelmiste autode riskikoefitsient ja riskikrupp peaaegu ei langegi, vahel isegi tõuseb?
    Kui olete autot kasutanud vähemalt aasta, siis järgneval aastal langeb riskikoefitsient 20%. Kui aga vahetate sõidukeid sagedasti, siis võib tõepoolest juhtuda, et teie sõidukite riskikoefitsiendid ei lange loodetud kiirusega.
    Miks kallines liikluskindlustus tänavu perioodil jaanuar-juuni ca 1,5 korda?
    Liikluskindlustuse hinna üheks olulisemaks mõjutajaks on kahjude sagedus ja keskmise kahju maksumus. 2007.-2008. aasta alguses olid kindlustusseltsid sunnitud liikluskindlustuse hindu tõstma ca 20%, kuna liikluskindlustuse turg tervikuna oli suures kahjumis.
    Millise kindlustustoote pealt teenib If enim puhaskasumit?
    Sellele küsimusele ei ole võimalik otseselt vastata, sest info on ühelt poolt ettevõtte ärisaladus ning teisalt oleks vastus äärmiselt huvipakkuv Ifi konkurentidele. Kuid on üldiselt teada, et mootorriskide (kasko- ja liikluskindlustus) puhul makstakse inimestele kogutud kindlustusmaksetest välja enim hüvitisi, mistõttu on need liigid kõige vähem kasumlikud.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.