Pühapäev 25. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

MF 6495 sisaldab soliidselt varustust

Ain Alvela 27. august 2008, 00:00

Kui silmas pidada tänapäevaste põllutraktorie tehnilist varustust, siis ühest küljest vaadatuna pole Massey Fergusoni 6400 seeria masinate juures midagi erilist.

Väljastpoolt vaadates on tõesti kõik kaasaegsed traktorid üsna sarnased, erinevused peituvad sisus. Näiteks omab MFi reversihoob ainsa traktorina maailmas lisaks suunavahetusele ka käiguv-ahetuse funktsiooni, mis teeb eriti mugavaks frontaallaaduriga töötamise, sest juht ei pea paremat kätt laaduri juhthoovalt käiguvahetuseks eemaldama.Ning kui teiste traktoritootjate masinatel rakendub mootori lisavõimsus (transport boost) alles kiirustel üle 13-15 km/h, siis Massey Ferguson traktoritel on see saadaval alates 6 km/h. Seega kasutatav mitte ainult transpordil, vaid kõigil põllutöödel.

MF 6495 sisaldab standartvarustuses suhteliselt rohkelt elektroonilisi juhtimislahendusi ja rikkalikku mugavuspaketti, mis konkurentidel on samuti saadaval, ent lisatasu eest.

Üldiselt näib, et USA kontserni AGCO kuuluvad neli suurt traktoritootjat liigituvad laias laastus sääraselt, et kui Fendt rõhub luksusele ja viimase piirini viidud mugavusele, Valtra laiendab haaret täisuniversaalsete traktorite vallas, mis sobivad töötama nii põllule, metsa kui ka teetöödele, siis Massey Fergusoni pärusmaa on olla tööloom põllumajanduses. Viimane sisaldab varustust natuke rohkem kui just hädapäraseks tööks tarvis.

Nii kätkeb 198 hobujõuline MF 6495 endas samasugust varustust, mida teisedki 6400 seeria väiksema võimsusega (alates 150 hj) traktorid. Mõeldud on need masinad talunikele ja agrofirmadele, kel tarvis harida 500-1000 hektarit põllumaad. MF 6495 sobib oma võimsust arvestades kõikide põllutööde jaoks, olgu selleks siis kündmine, randaalimine, niitmine, külviku või mürgipritsi vedamine või transporditööd.

Eestis Massey Fergusoni traktoreid müüva Kesko Agro traktorite tootejuht Urmas Nigula märgib MF 6495 iseloomustades, et kuigi selle seeria mudelid on tootmises juba mitu aastat, läbisid käesoleval aastal müüki jõudnud masinad mullu väikese, põhiliselt mootorit ja käigukasti täiustanud tehnilise uuenduskuuri.

Mootor on MF 6495 samasugune mis Valtralgi - Sisu Diesel. Kuni 160 hj MF traktorid aga kasutavad Perkins jõuallikaid.

"Põhiline pluss, mis Massey Fergusoni kasuks räägib, on neile paigaldatud täisautomaatne 24käiguline käigukast, kus käigud on jagatud nelja põhilisse kiirusgruppi," selgitab Nigula uuenduste olemust.

Juhi tööd hõlbustab lihtne käikude ümberlüliti, mille pööramisega saab valida, kas käiguvahetus toimub automaatselt kogu käiguvahemiku ulatuses (transpordil) või ainult ühe käigugrupi piires (põllul) ning millistel mootori pööretel käiguvahetus toimub.

MF 6495 esimene prototüüp väljus tehaseväravatest 1999. aastal ja kandis mudelinumbrit MF 8250. Nüüdseks on konstruktorid suutnud masina ehitusest välja rookida alguses ilmsiks tulnud lastehaigused - näiteks rikked elektroonikasüsteemis ja transmissiooni töös.

Eestis müüdavatel traktoritel on sellest varustusest peal lõviosa, kui aga tahta kõik tööd mugavamaks muutvad asjad maha võtta, siis saaks traktori hinna umbes 200 000 krooni odavamaks. Tasub siiski kaaluda, kas üle miljoni krooni maksva masina puhul on see summa väärt mugavuse arvelt kokkuhoidmist.

Nigula kinnitab, et tänu Kesko Agro kuulumisele Soome Kesko OY kontserni saab ettevõte osta traktoreid Eesti mõistes suurte partiidena ja nõnda kujuneb nende hind üksjagu madalamaks, võrrelduna ühe-kahekaupa tehasest soetatud masinatega.

Ostja saab traktori mõne tööpäeva jooksul kätte, tehasest tellides kulub komplekteeritud traktori kohaletoomiseks kuni kuus kuud.

Elektroonikat ja automaatikat sisaldab MF 6495 rikkalikult. Ühest küljest teenib see mugava töötegemise eesmärki, teisalt võimaldab töötada ökonoomsemalt ja tehtud töö üle arvestust pidada. Elektroonikast on aga kasu vaid siis, kui seda õigesti kasutada.

"Võib ju ka autoga sõita teise käiguga Tallinnast Tartusse ja pärast öelda, et küll ikka rüüpab kütust," räägib Nigula. "Sama ka traktori puhul - kui kõiki automaatreþiime asjatundlikult õigel ajal ja õiges kohas tööle rakendada, võib näiteks kütusekulu oma kaks korda vähendada."

Kui kapitaalremonti vajab traktor üldjuhul 15 000 töötunni tagant, siis 6000 tundi töötanud masin on väärt veel umbes poole oma müügihinnast.

Traktorite väline vaatlus loob alati esmase mulje. MF 6400-seeria traktoritel on kabiin moodsa disainiga. Kabiini õhkvedrustus suurendab töömugavust.

Märkimist väärib hea kabiini soojendus ja ventilatsioon aga ka tahavaatepeeglid, mis teel sõitmisel liiklusohutuse seisukohalt on väga tähtsad. Kolmeteist traktori kabiini võrdlustes oli MF 6475 ja 6480 kabiini vedrustus, avarus ja kliimaautomaatika parim. Ka lärm kabiinis (71 dB) on konkurentidest (neil 72-73 dB) madalam.

Pöördemomendivaru on tähtis mootori elastsuse näitaja, mis MF 6460-l on väga hea (30/36%).

Massey Ferguson oli esimene, kes kataloogides hakkas andma traktori võimsust mõõdetuna jõusiirdevõllil, kuna siis on arvestatud nii mootori kui ka traktori jõuülekande sisemiste võimsuskadudega ja traktorist väljuvat võimsust saab otseselt kasutada haakemasinate tööks.

Vestluses põllumehe Rudolf Poomiga, kellel on mitmesuguste traktorite kasutamise suured kogemused, märkis ta traktori MF 6470 ligi aastase kasutamise juures eriti tema mugavat juhtimist, väga head käiguvahetust, kabiini soojendust ja ventilatsiooni, sobivaid käiguvahesid, väikest lärmi.

Kiirem, Rudolf Poomi arvates, võiks olla rippmasina ülestõstmine. Firma teenindust nimetas ta aga väga heaks.

Müüginumbritega on MF Eestis Valtra, John Deere ja New Hollandi järel tugev tegija. 2007. aastal kanti ARKi registrisse 64 uut traktorit, neist 25 olid 6400-seeria traktorid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:48
Otsi:

Ava täpsem otsing