Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uuest aastast on Eesti Raudtee kontsern
"Jagame ära, et riik ei saaks selle eest Brüsselis sarjata," märkis Eesti Raudtee juht Kaido Simmermann jagunemist kommenteerides.
Euroopa Liidu seadusandlus nõuab, et raudtee-ettevõtete infrastruktuuri ning transporditeenuste finantsaruanded ning bilanss tuleb hoida lahus. Mitmed kaubavedajad on kaevanud, et raamatupidamine pole läbipaistev ning infrastruktuuri arvel doteerib Eesti Raudtee oma kaubavedusid.
Kevadel raudteel veod lõpetanud AS Spasecom on seetõttu pöördunud nii kohtusse kui ka konkurentsiametisse, kuid on mõlemas kaotanud. Spacecomi juhatuse esimehe Oleg Ossinovski arvates on Eesti Raudtee kaubaveo ning infrastruktuuri lahutamine suur samm edasi, mida oleks pidanud juba ammu tegema. "See on parem kui senine olukord, kuid ei lahenda kõiki probleeme. Järgmiseks tuleks müüa ka vedudega tegelev ettevõte, sest emafirma jääb reguleerima tütarde tegevust ning infrastruktuur saab endiselt kaubavedusid doteerida," lisas Ossinovski.
Ka Simmermanni arvates ei pea kaupu vedav ettevõte olema tingimata riigi omandis.
Majandusministeeriumi Raudteetalituse juhataja Indrek Laineveeri sõnul pole vedudega tegeleva firma müüki ministeeriumis arutatud.