Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raskustes Taani Maersk müüb Loksa laevatehase
Lindö tehase tegevdirektor Finn Buus Nielseni sõnul ei oska ta arvata, kes võiksid Loksa laevatehase ostust huvitatud olla. "Ma ei usu ka, et me enne poolt aastat võimaliku ostja leiaksime," ütles ta. Ka ei taha ta spekuleerida, kui suureks võib Loksa laevatehase hind kujuneda.
Balti Laevaremonditehase ehk BLRT omanik Fjodor Berman ütles, et kaalub kõiki võimalusi Loksa laevatehase ostuks. Aripaev.ee venekeelne sõsartoimetus dv.ee tabas Bermani eile lennujaamast. Berman ütles, et talle on Loksa laevatehase müüki paneku uudis teada, ta on teemaga kursis ning on tehasest huvitatud.
"BLRTl ei olnud strateegilises plaanis kavatsust seda tehast osta, kuid arutame seda ja vaatame läbi kõik variandid Loksa laevatehase ostmiseks," kommenteeris Berman.
Taanis Odenses asuval Lindö tehasel on käes rasked ajad. "See ei ole mingi saladus. Loksa laevatehase müük annab meile võimaluse koondada kogu tähelepanu laevaehitusele Lindös ning tütarfirma Baltija arendamisele Leedus, mis teeb sellele allhanget," ütles Finn Buus Nielsen.
Küsimusele, miks on otsustatud müüa kasumis tütarfirma, vastab Finn Buus Nielsen, et Loksa laevatehase toodang ei vasta enam Lindö tehase vajadustele.
"Selle enam kui kümne aasta jooksul, mis me oleme olnud Loksa Laevatehase omanikud, on palju muutunud," ütles ta, pidades silmas nii teravnenud konkurentsi Aasia laevatootjatega, dollari langust kui ka terase hinna järsku tõusu ja muutusi maailma majanduslikus konjunktuuris.
Lindö tehas orienteerib oma tootmist ümber. Kui varem toodeti konteinerlaevu - viimane 7000 TEUne alus anti Maersk Line'ile üle suve hakul - siis nüüd on plaan tootma hakata vähemalt nelja tüüpi aluseid.
Praegu on tellimused ro-ro-tüüpi alustele, kuivlasti alustele ja Taani mereväele, edaspidi võivad ehitamisele tulla naftaplatvorme teenindavad jm alused, selgitatakse Odensest. Loksa laevatehases valmistatud metallkonstruktsioone oli vaja konteinerlaevade valmistamiseks
Nüüd on Lindö tehasel vaja rohkem seda allhanget, mida valmistab tütarettevõte Leedus. Tehast pole seal plaanis laiendada, küll aga arendada vastavalt uuele kursile, ütles Nielsen.
Selle aasta esimesel poolel on Maerski kontsernile üle antud kaks konteinerlaeva. Et aga konteinerlaevade ehitamist edaspidi ei välistata, jätkuks koostöö Loksa tehasega ka uue omanikuga.
Müügi korraldamiseks on Maersk palganud Danske Marketsi.
Autor: Julia Vlasova