Uuring: enamik plaanitud muudatustest firmas kukub läbi

Annika Matson 02. september 2008, 12:43

Tänavu märtsis ja aprillis maailma juhtide
seas läbi viidud analüüsist selgus, et viimase 5 aasta jooksul on edukad olnud
pool või alla poole muudatuste projektidest. Nii väitis 58% küsitletu juhte.

Uuringu viis läbi maineka Briti majandusajakirjaga The Economist ühte gruppi kuuluv äriinfo üksus The Economist Intelligence Unit.

Implement Balticu tegevjuht ja konsultant Helen Pastarus ütles selle teema kommentaariks Äripäevale, et nii nagu globaalse uuringu kohaselt on ka Eesti ettevõtete ja organisatsioonide jaoks kõige keerulisem muudatuste käigus „võita südamed ja mõistused“. Oleme märganud, et muudatuste käigus unustavad Eesti firmad ja organisatsioonid sageli inimfaktori ehk kui oluline roll on töötajatel muudatuse elluviimisel, mistõttu ei pöörata piisavalt tähelepanu kommunikatsioonile ja keskastmejuhtide ning töötajate kaasamisele. Sageli arvatakse, et kui muudatuste plaan, tehnoloogia või uus struktuur on paigas, siis töötajad tulevad ise kaasa, mis aga reaalsuses toimub väga harva.

Uuringu põhjal jääb teisele kohale asjaolu, et juhid (sh allüksustejuhid) ei olnud muudatuste ideed omaks võtnud. Kolmandale kohale jäi kommunikatsioon ja neljandale, et töötajad ei tulnud muudatustega kaasa.

Lähemalt toimuvast räägitakse 11. septembri seminaril "Muudatuste juhtimine ettevõttes". Loe seminarist pikemalt siin!

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. September 2008, 10:57
Otsi:

Ava täpsem otsing