Silindrikujuline elektriauto hiilgab imeväikese takistusega

03. september 2008, 12:59

Efektiivse ja säästliku sõiduki üheks
olulisimaks omaduseks on võimalikult väike õhutakistus. Seetõttu võttis tuleviku
elektriautot välja töötav disainer Martin Aubé eesmärgiks ehitada võimalikult
aerodünaamilise kujuga auto.

Tulemuseks on Hinterland 1, silindrikujuline sõiduk, mis paistab silma voolujoonelisuse ja tõhusa elektrimootoriga, kirjutas Inhabitat.

Aubé disainis kaks Hinterlandi mudelit: kahe inimese „Mini” ja kuueistmeline “Van”. Mõlemad mudelid töötavad ainult elektriga, mistõttu saab kokku hoida sisepõlemismootorile vajalikku ruumi ning samal ajal hoida ka loodust. Sõidukid on mõeldud linnaliikluseks, mis muudab elektrimootori praktiliseks valikuks.

Lisaks tõhusale elektrimootorile püüdis Aubé Hinterlandi juures saavutada võimalikult väikese õhutakistuse. Kiirusel 120 km/h moodustab kere õhutakistus auto energiatarbimisest 75 protsenti, ülejäänud 25 annab rataste hõõrdetakistus. Seega on kere õhutakistuse vähendamine auto energiaefektiivsuse suurendamise võtmeküsimus.

Hinterlandi masstootmise plaane hetkel veel ei ole.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. September 2008, 11:26
Otsi:

Ava täpsem otsing