Briti müügiguru: Eesti edu pidurdab maailma majanduslangus

Mariliis Pinn 11. september 2008, 17:41

Suurbritannia juhtivaid ettevõtlus- ja
müügikoolitajaid Mike Southon leiab, et kuigi muu maailma majanduses on talv,
siis Eesti on kevades.

Aastatepikkuse ettevõtluskogemusega ja homme telekommunikatsiooni- ja infotehnoloogiafoorumil "Visioonist lahendusteni 2008" esinev mees ütles aripaev.ee-le, et Eesti majandus on lootustandvalt noor. „Riigina on Eesti üldiselt kevades. Siin on palju noori inimesi, kellel on häid ideid. Õnnetuseks on ülejäänud maailm majanduslanguses. Niipea, kui maailmas asjad paremini lähevad, hakkavad asjad ka siin paremini minema. See võib juhtuda täna või homme,“ seletas Southon, kes soovitab panustada Euroopa Liidu uutesse liikmetesse.

Nimelt näeb Finacial Timesi kolumnist majandustsükleid kui aastaaegade vaheldumist. „Praegu on talv, kuid iga optimistlik ettevõtja näeb palju võimalusi. Neil, kellel on jalad maas, läheb siis hästi,“ sõnas Southon ja lisas, et Eesti ettevõtjad ei tohiks sellest ehmuda, kuigi nende jaoks võib see esimene talv olla. „Tuleb kevad ja siis puhkevad uued ideed, suvel need küpsevad ja sügisel enne langust hakatakse varusid koguma. Majanduslangus on suurepärane võimalus äri teha, kuid siis tuleb teistmoodi müüa kui muul ajal. Majanduskevadel sa räägid, kui head ideed sul on, suvel ei ole vaja üldse müüa, inimesed tulevad ise, ja talvel pead sa rõhutama väärtust, mis inimesed oma raha eest saavad,“ õpetas müügiguru.

„1984 oli üks majanduslangus, 1991 järgmine, kuid alati tuleb kevad. Küsimus on: millal? Ärge muretsege, see on loomulik asjade kulg. Ettevõtjad on optimistlikud inimesed, nad peavad seda olema, muidu nad saavad närvivapustuse," rääkis Southon. Tema sõnul on majanduslangus suurepärane aeg äri alustamiseks, sest asjad on odavamad, inimesed küsivad vähem palka ja saab valida endale sobiva meeskonna, kontor on soodsam, varustajad on sinu vastu kenad, sest nad tahavad müüa.

Eestlaste nõrga küljena nägi ta just müüki. Tema sõnul suudab müügiinimene müüa vaid siis, kui ta klientidele meeldib. Näiteks soovitas ta müügiinimestel luua edulugusid probleemidest, mis firma on lahendanud, ja muuta see esitlus nii kompaktseks, et seda saab liftis ülessõidu jooksul esitada. „Inimesel on probleem, näiteks tal on vaja öömaja, sinul on hotell, siis 30 sekundi jooksul jõuad talle selgeks teha, et sul on hea hotell,“ näitlikustas ta.

Tema sõnul vajavad eestlased müügis abi. "Müük on alati probleem, kui Eestis on see suurem, sest inimesed pole harjunud müüma,“ võrdles ta meid teiste riikidega. „Kuid selle kallal annab tööd teha.“

„Müügiinimene teab, kellel on raha ja kuidas seda kätte saada. Konkurents on alati tihe kõige odavamas otsas, kuid kallite asjade äris on ruumi rohkem ja alati on inimesi, kelle on raha. Kui on kvaliteet, siis ostetakse,“ oli müügiguru veendunud.

Veel soovitas ta rohkem raha küsida. „Majanduslanguses tuleb pisut teisiti müüa. Sinu tooted on endiselt suurepärased, langus ei muuda neid halvaks, nad on oma hinda väärt ja kui sul on parim toode, küsi rohkem raha – ja kui sul on tõesti parim toode, siis inimesed maksavad," rääkis Southon. tema sõnul ostavad väga vähesed kõige odavamaid asju. "Kas sa oled kuulnud, et keegi hoopleb sellega, et ostis kõige odavama kella, mille leidis. Kui Tallinnas on maailma parim restoran ja seal einestaks Angelina Jolie ja Brad Pitt, siis ma maksan prae eest kas või 20 000 krooni,“ seletas ta. Alati saab paremini teha, näiteks restorani ideaalsed teenindajad leida, parem kokk palgata, õiged inimesed sinna kutsuda.

Southon soovitas ettevõtjatel poliitikuid mitte kuulata. „Vähesed poliitikud on nn tavalist tööd teinud, nad ei ole ettevõtjad. Ma naeran nende üle, poliitikute eesmärk on öelda, et vali mind, et mina viin su majanduslangusest välja. See on jama. Tegelikult on ettevõtjad need, kes suudavad majanduse langusest välja tuua, olles nutikad ja töökad. Ettevõtjad vähendavad vaesust, ehitavad majanduse üles, loovad töökohti. Inglismaal ma õpetan ettevõtjaid valitsust vältima. Kõik, mida valitsus ettevõtjate heaks teeb, on tavaliselt viga, liiga palju reegleid ja poliitikat," resümeeris Southon. "Mul on väga radikaalsed vaated," teatas ta. "Näiteks ma ei usu, et valitsus peaks ettevõtjatele raha andma, ettevõtjad kulutavad selle raha ära ja siis küsivad veel lisa. Ettevõtja ei peaks kelleltki abi saama ja ettevõtet saab käibega üles ehitada. Firma peaks oma toodet ise müüa suutma. Valitsuse abi tekitab vaid sõltuvuse,“ oli kolumnist veendunud.

„Poliitikud jätku ettevõtjad rahule, ärgu maksustage ettevõtlust ja laske neil regulatsioonideta mida iganes teha. Ettevõtjatele meeldib kaos, see annab rohkem tööd,“ unistas ta ideaalsest ettevõtluskeskkonnast. Selle toimimiseks peab tema sõnul olema paigas vaid kolm moraalset reeglit: ei tohi valetada, tuleb kohelda inimesi nii nagu tahad, et sind koheldaks ja aidata inimesi, kui see on sinu võimuses.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. September 2008, 17:41
Otsi:

Ava täpsem otsing