Briti müügikoolitaja soovitab ettevõtjatel valitsust vältida

Mariliis Pinn 12. september 2008, 00:00

Southon soovitas ettevõtjatel poliitikuid mitte kuulata. "Vähesed poliitikud on n-ö tavalist tööd teinud, nad ei ole ettevõtjad. Poliitikute eesmärk on öelda, et vali mind, et mina viin su majanduslangusest välja. See on jama. Tegelikult on ettevõtjad need, kes suudavad majanduse langusest välja tuua, olles nutikad ja töökad. Ettevõtjad vähendavad vaesust, ehitavad majanduse üles, loovad töökohti," sõnas Southon. "Inglismaal ma õpetan ettevõtjaid valitsust vältima. Kõik, mida valitsus ettevõtjate heaks teeb, on tavaliselt viga, liiga palju reegleid ja poliitikat," resümeeris Southon.

"Mul on väga radikaalsed vaated," teatas ta. "Näiteks ma ei usu, et valitsus peaks ettevõtjatele raha andma, ettevõtjad kulutavad selle raha ära ja siis küsivad veel lisa. Ettevõtja ei peaks kelleltki abi saama ja ettevõtet saab käibega üles ehitada. Firma peaks oma toodet ise müüa suutma. Valitsuse abi tekitab vaid sõltuvuse," oli kolumnist veendunud.

"Poliitikud jätku ettevõtjad rahule, ärgu maksustage ettevõtlust ja laske neil regulatsioonideta mida iganes teha. Ettevõtjatele meeldib kaos, see annab rohkem tööd," unistas ta ideaalsest ettevõtluskeskkonnast. Selle toimimiseks peab tema sõnul olema paigas vaid kolm moraalset reeglit: ei tohi valetada, tuleb kohelda inimesi nii, nagu tahad, et sind koheldaks, ja aidata inimesi, kui see on sinu võimuses.

Southon lohutas raske aja pärast muretsejaid: majanduslangus on suurepärane aeg äri alustamiseks, sest asjad on odavamad, inimesed küsivad vähem palka ja saab valida endale sobiva meeskonna, kontor on soodsam, varustajad on sinu vastu kenad, sest nad tahavad müüa.

"1984 oli üks majanduslangus, 1991 järgmine, kuid alati tuleb kevad. Küsimus on: millal? Ärge muretsege, see on loomulik asjade kulg," rääkis Southon.

Tema sõnul vajavad eestlased müügis abi. "Müük on alati probleem, kuid Eestis on see suurem, sest inimesed pole harjunud müüma," võrdles ta meid teiste riikidega. "Kuid selle kallal annab tööd teha."

"Müügiinimene teab, kellel on raha ja kuidas seda kätte saada. Konkurents on alati tihe kõige odavamas otsas, kuid kallite asjade äris on ruumi rohkem ja alati on inimesi, kelle on raha. Kui on kvaliteet, siis ostetakse," oli müügiguru veendunud.

"Kas sa oled kuulnud, et keegi hoopleb sellega, et ostis kõige odavama kella, mille leidis? Kui Tallinnas on maailma parim restoran ja seal einestaks Angelina Jolie ja Brad Pitt, siis ma maksan prae eest kas või 20 000 krooni," seletas Southon.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:43
Otsi:

Ava täpsem otsing