Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Karuvõistkond hüppab vette
Tallinna Sadama Admiraliteedi basseini ääres toimuvale Red Bulli lennupäevale veetakse homme kokku rohkem kui 40 isekonstrueeritud imemasinat, mis hakkavad võistlema pikima õhulennu sooritamises.
Lõbusaid lennumasinaid on seal igasuguseid. Teiste hulgas hüppab vette võistkonna Ruhnu Karu valmistatud kaheksa meetri pikkune karumürakas.
"See on täpselt nagu päris karu ja tema pea on hästi laheda kujuga," rõõmustab Ruhnu Karu meekonna juht Reigo Kimmel.
Karukuju keskmeks on puitkonstruktsioon, mida katab pruunikas fliiskate. Hoolikalt karule selga õmmeldud 30-40ruutmeetrine kangas jätab ehtsa karunaha mulje.
Kimmeli sõnul hakkas peaasjalikult TTÜ endistest ja praegustest õppuritest koosnev võistkond lennupäevaks ettevalmistusi tegema juba kevadel. Lõpliku idee kujunemine võttis pikalt aega.
"Oli ikka päris ulmelisi plaane hulgas, näiteks kaalusime lennukat ideed nimega Tallinna Lennujaam, mis objektina oleks ehk välja näinud nagu suur plaat pisikeste lennukitega," rääkis Kimmel.
Võistkond soovis kindlasti valmistada lennumasina, millel oleks äratuntav seos Eestiga, seepärast tundus karu selles mõttes olevat sobiv. "Ruhnu karu lugu on nii sise- kui ka välismeediast laialt läbi käinud, seda teatakse ka välismaal. Kuulsin, et isegi Lõuna-Aafrika kohalikus ajalehes oli sellest väike lugu olnud," teadis Kimmel.
Kuigi karumoodi õhulaev on pontsakas ja raske ega lenda tõenäoliselt kuigi kaugele, on Kimmel temaga igati rahul.
"Vähemalt ujuda oskab ta küll. Meil on ujuvkaru nagu Ruhnu karugi oli, ujus päris karu ju Ruhnu saarele välja. Reeglid näevad ette, et asjad ei tohi põhja minna, aga kui meie oma ka läheb, küll ta siis pinnale tõmmatakse," on Kimmel muretu.
Suure karumürakaga koos hüppab vette ka lennumasina piloot - väike kostümeeritud inimkaru.
Tal on seljas isekonstrueeritud tiibade moodi asjad, mis annavad talle juraka lennumasina ees väikese eelise. Piloot võtab suure karukuju turjalt hoogu ning teeb kõik mis suudab, et pärast hüpet kas või mõneks hetkeks õhku heljuma jääda.
Kes meeskonnaliikmetest hüppamisau enda peale võtab, pole asjaosalised veel otsustanud, kuigi seda, et umbes kuuemeetriseks planeeritud õhulend ohtlik võiks olla, Kimmel ei usu.
"Põhja vast ei lähe ja kaela ka ei tohiks murda. Kiivrid ja päästevestid on ju seljas," hindab Kimmel olukorda turvaliseks.
Lennupäeval osaleb Ruhnu Karu võistkond eesmärgiga maksimaalselt nalja saada. "Meie läheme sinna fun'i pärast, usun, et oleme üks lõbusamaid võistkondi. Me ei olegi väga panustanud lennu kauguse peale," teatab Kimmel.
Võistkonna kõik liikmed ilmuvad kohale karukostüümides. Lennu saateks kõlavad aga kokkumiksitud eestikeelsed karulaulud.
Red Bull lennupäeva auks on spetsiaalselt külalisena kohale lendamas 90ndatel muusikataevas raketina kihutanud Bläk Rokit.
Nüüdseks aktiivse muusikategevuse lõpetanud tegelane lubas lennupäevalistele esineda kuni veerandtunnise kavaga.
Publiku ja võistlejate tuju aitab üleval hoida ka päevajuhtide duo - Hannes Võrno ja Peeter Oja.
Samuti kuuleb lõbusaid kommentaare kohtunike pikalt pingilt. Lennumasinaid on hindama tulemas väga erinevate eluvaldkondade esindajad - lennuspetsialist suuskadel ehk Allar Levandi, mägede hirm ehk lumelaudur Juss Apivala, trummipulkade lennutaja Metsatöllu bändis ehk Marko Atso, piloot ning lennuohutuse spetsialist Andreas Kari, langevarjur Cédric Dumont, ralliautodega lendamist proovinud Urmo Aava, tsikli seljas kartmatu Toomas Triisa, Tallinna Sadama peakapten Artur Kivistik ning mitmed teised tuntud tegijad.
Kokku hindab lennumasinaid 15 terava silma ja lennuka fantaasiaga žüriiliiget.