Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Karuvõistkond hüppab vette

    Tallinna Sadama Admiraliteedi basseini ääres toimuvale Red Bulli lennupäevale veetakse homme kokku rohkem kui 40 isekonstrueeritud imemasinat, mis hakkavad võistlema pikima õhulennu sooritamises.
    Lõbusaid lennumasinaid on seal igasuguseid. Teiste hulgas hüppab vette võistkonna Ruhnu Karu valmistatud kaheksa meetri pikkune karumürakas.
    "See on täpselt nagu päris karu ja tema pea on hästi laheda kujuga," rõõmustab Ruhnu Karu meekonna juht Reigo Kimmel.
    Karukuju keskmeks on puitkonstruktsioon, mida katab pruunikas fliiskate. Hoolikalt karule selga õmmeldud 30-40ruutmeetrine kangas jätab ehtsa karunaha mulje.
    Kimmeli sõnul hakkas peaasjalikult TTÜ endistest ja praegustest õppuritest koosnev võistkond lennupäevaks ettevalmistusi tegema juba kevadel. Lõpliku idee kujunemine võttis pikalt aega.
    "Oli ikka päris ulmelisi plaane hulgas, näiteks kaalusime lennukat ideed nimega Tallinna Lennujaam, mis objektina oleks ehk välja näinud nagu suur plaat pisikeste lennukitega," rääkis Kimmel.
    Võistkond soovis kindlasti valmistada lennumasina, millel oleks äratuntav seos Eestiga, seepärast tundus karu selles mõttes olevat sobiv. "Ruhnu karu lugu on nii sise- kui ka välismeediast laialt läbi käinud, seda teatakse ka välismaal. Kuulsin, et isegi Lõuna-Aafrika kohalikus ajalehes oli sellest väike lugu olnud," teadis Kimmel.
    Kuigi karumoodi õhulaev on pontsakas ja raske ega lenda tõenäoliselt kuigi kaugele, on Kimmel temaga igati rahul.
    "Vähemalt ujuda oskab ta küll. Meil on ujuvkaru nagu Ruhnu karugi oli, ujus päris karu ju Ruhnu saarele välja. Reeglid näevad ette, et asjad ei tohi põhja minna, aga kui meie oma ka läheb, küll ta siis pinnale tõmmatakse," on Kimmel muretu.
    Suure karumürakaga koos hüppab vette ka lennumasina piloot - väike kostümeeritud inimkaru.
    Tal on seljas isekonstrueeritud tiibade moodi asjad, mis annavad talle juraka lennumasina ees väikese eelise. Piloot võtab suure karukuju turjalt hoogu ning teeb kõik mis suudab, et pärast hüpet kas või mõneks hetkeks õhku heljuma jääda.
    Kes meeskonnaliikmetest hüppamisau enda peale võtab, pole asjaosalised veel otsustanud, kuigi seda, et umbes kuuemeetriseks planeeritud õhulend ohtlik võiks olla, Kimmel ei usu.
    "Põhja vast ei lähe ja kaela ka ei tohiks murda. Kiivrid ja päästevestid on ju seljas," hindab Kimmel olukorda turvaliseks.
    Lennupäeval osaleb Ruhnu Karu võistkond eesmärgiga maksimaalselt nalja saada. "Meie läheme sinna fun'i pärast, usun, et oleme üks lõbusamaid võistkondi. Me ei olegi väga panustanud lennu kauguse peale," teatab Kimmel.
    Võistkonna kõik liikmed ilmuvad kohale karukostüümides. Lennu saateks kõlavad aga kokkumiksitud eestikeelsed karulaulud.
    Red Bull lennupäeva auks on spetsiaalselt külalisena kohale lendamas 90ndatel muusikataevas raketina kihutanud Bläk Rokit.
    Nüüdseks aktiivse muusikategevuse lõpetanud tegelane lubas lennupäevalistele esineda kuni veerandtunnise kavaga.
    Publiku ja võistlejate tuju aitab üleval hoida ka päevajuhtide duo - Hannes Võrno ja Peeter Oja.
    Samuti kuuleb lõbusaid kommentaare kohtunike pikalt pingilt. Lennumasinaid on hindama tulemas väga erinevate eluvaldkondade esindajad - lennuspetsialist suuskadel ehk Allar Levandi, mägede hirm ehk lumelaudur Juss Apivala, trummipulkade lennutaja Metsatöllu bändis ehk Marko Atso, piloot ning lennuohutuse spetsialist Andreas Kari, langevarjur Cédric Dumont, ralliautodega lendamist proovinud Urmo Aava, tsikli seljas kartmatu Toomas Triisa, Tallinna Sadama peakapten Artur Kivistik ning mitmed teised tuntud tegijad.
    Kokku hindab lennumasinaid 15 terava silma ja lennuka fantaasiaga žüriiliiget.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.