Kui palju maksab kliendi võlgnevus sinu ettevõttele?

12. september 2008, 14:54

CKE Inkasso OÜ juhatuse liige Raul Reinsalu
kirjutab tänase Äripäeva arvamuslehekülgedel, kui palju leebe võlausaldaja
kaotab. Aripaev.ee vahendab tema hinnangu.

Kas sa tead, et kliendi 10 000-kroonine võlgnevus Sinu ettevõttele võib maksma minna 100 000 või isegi pool miljonit krooni? Paraku on see tõsi.

Kui ettevõtte kasumimarginaal on 10%, tuleb tekitada käivet 200 000 krooni ulatuses, et sellega ära lappida 10 000-kroonine auk.

Samas kui kasumimarginaal on ainult 2%, peab ettevõtte käive olema juba poole miljoni krooni ulatuses, et olla tagasi samal positsioonil, kus ettevõte oli enne 10 000-kroonise võlgnevuse teket.
Lisaks eeltoodule tuleb teha ka lisakulutusi võlgnevuse kättesaamiseks ning samas jääb ikkagi suur võimalus 10 000-kroonist ilma jääda, sest võlgnik ei ole maksevõimeline.

Tänases kiiresti jahenevas majanduskliimas tuleks regulaarselt kontrollida nii uute kui ka olemasolevate äripartnerite maksekäitumist, sest iga päevaga tekib juurde uusi makseraskustesse langevaid juriidilisi ja füüsilisi isikuid.

Kui veel aasta-kaks tagasi tuli häirekella lüüa alles siis, kui arve tasumisega oli viivitatud 90 päeva, siis täna tuleks täie tõsidusega reageerida võlgnevusele, mille maksetähtaeg on ületanud 30 päeva.

Paljud ettevõtted, kes täna ei kontrolli hoolega oma klientide maksekäitumist ning viivitavad ka võlgade sissenõudmisega, satuvad peagi ise suurtesse makseraskustesse ja hiljem pankrotistuvad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. September 2008, 18:56
Otsi:

Ava täpsem otsing