Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Invicta tahab lähiaastail laieneda Eestis ja mujalgi
Koolitusfirma Invicta juhatuse liige Peeter Puskai peab eelmist aastat väga kordaläinuks. Suudeti saavutada enamik aastaks kavandatud ambitsioonikatest eesmärkidest: parandati positsiooni Eesti koolitusturul, tehti ettevalmistusi tulevasteks rasketeks aegadeks ning asuti välja töötama uut arengustrateegiat ja seda ka ellu viima.
Eelmise aasta majanduslik edu saavutati Puskai sõnul nii brändide Invicta, Ariko ja Invicta Vilniuse kui ka pikaajaliste kliendisuhete edasiarendamise tulemusena.
Rolli mängis kindlasti ka Invicta grupi kui rahvusvahelise kontserni osa parem teadvustamine Eesti koolitusturul.
"See, et suutsime saavutada mitmelgi moel häid tulemusi, on kinni paljudes asjaoludes," räägib Puskai. "Klientide väärtustamine, ümbritseva keskkonna tajumine, protsesside õigeaegne ümberkorraldamine ja oma töötajate eest hoolitsemine võiksid olla peamised tegurid, mis lubavad meil ka tulevikus püstitada ambitsioonikaid eesmärke."
Selle aasta suurim arenguprojekt on Puskai sõnul Invicta grupi idasuunaline laienemine, mille esialgsete tulemustega ollakse väga rahul.
"Kuigi palju on veel teha, oleme saanud kinnituse meie võimekusele pakkuda koolitusteenuseid ka väljaspool Balti riike," selgitab ta. Tulevaste aastate arengu suhtes on ta samuti positiivselt meelestatud. "Invicta Grupi lähiaastate eesmärgid on seotud eelkõige turuosa suurendamisega Eestis ning kasvuootustega Lätis, Leedus ja Ukrainas."
Mis puudutab toodete ja teenuste valiku laienemist ja tootearendust, siis ka see peab Puskai sõnul jätkuma. "Hoolimata keerukatest aegadest ja kahanevast turust ei saa suuremad koolitusfirmad arengut peatada. Eeldame ju, et majanduse kahanemine on ajutine ja langusele järgneb tõus. Praegust aega tulebki kasutada olemasolevate võimaluste analüüsiks ja uute võimaluste otsimiseks," leiab ta.
Hinnapoliitikas Puskai suuri muudatusi prognoosida ei oska, mõningane korrektsioon kindlasti toimub. Koolitusturg on tänavu tema sõnul muutunud ja muutub veelgi.
"Ettevõtjatel on keerukad ajad," ütleb Puskai, "tõusnud tegevuskulud ning konkurents müügis sunnivad leidma võimalusi suurendada kuluefektiivsust. Koolituskulud, nagu ka mõned teised pika toimeajaga investeeringud, tunduvad lisakoormusena ning neid üritatakse optimeerida."
Invicta on üks esimesi firmasid Eesti juhtimisvaldkonna täienduskoolituse turul, seega mingis mõttes ka selle turu üks rajajatest ja kujundajatest. Pärast mõningaid mõõnasid on Invicta viimastel aastatel taas tõusuteel ning tuntud kui hea ja kindel tegija.
Invicta ärilise kasvu taga on kindlasti investorite laienemisstrateegia, sest see on üks väheseid Eesti koolitusfirmasid, mis on viimastel aastatel kasvanud konsolideerumise teel.
Üks edu allikaid on nende puhul ehk ka see, et õigel ajal on juletud teha suuri muudatusi ning otsitakse pidevalt uusi võimalusi ja lahendusi. Koolitusteenuse valdkonna hea teenusepakkuja edu tagavad spetsialistid, kes teadmuspõhises äris on hindamatult olulised.
Invicta sõnum on praktikute kogemused ja treeneritena kasutab Invicta hulka inimesi, kelle igapäevatöö on muu kui koolitamine. Ühelgi Eesti koolitusfirmal pole nii laia koolitajate ringi.