Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nutikad 'varrukad' laiavad kesklinna hotellide ees

    Hotelli Tallink City juhataja Hannes Tall ütles Äripäevale, et alates hotelli avamisest 2004. aastal on neil võõraste taksodega iga päev probleeme olnud.
    "Meil oli aastaid leping Tulika taksoga, nüüd on Tallinki taksoga. Pidevalt seisab 5-6 lepingulist autot maja ees. Samal ajal kempleme aga mingite vanade mersude omanikega, kellest ükski eesti keelt ei räägi, kellest osa ähvardab meie portjeesid ja teisi taksojuhte. Üks neist "varrukatest" hoopleb sellega, kui palju kordi ta vangis on istunud. Üks neist on konkreetselt ühe kliendiga istunud meie baaris ja seal tolle paljaks varastanud. See asi jõudis muidugi ka politseisse," kirjeldas Tall kirjut seltskonda.
    Hotelli esindaja sõnul trügivad kahtlased sohvrid hotelli ees seisvate taksode järjekorda vahele ja takistavad teiste autode liikumist. Vahel seisavad vanad mersud eemal kõnniteel, aga nähes hotelliklienti majast väljumas, tagurdavad oma auto keelumärgi alt sisse, hotelli peaukse ette, et esimesena klient autosse saada.
    "Meie saame neid ainult suuliselt korrale kutsuda ja kõik! Sellest nad mõistagi ei hooli. Nende silmis me kiusame neid, ei lase tööd teha! Aga kui tegelane toob lennujaamast hotelli kolm inimest, kellelt on sõidu eest küsitud 3000 krooni, ja kui klient on enda arvates hästi pääsenud, makstes ainult 1500, siis ei ole kõik korras," oli Tall nördinud.
    Juhataja sõnul on nad korduvalt politseisse helistanud. Varem sõitsid korravalvurid ka hotelli abipalve peale välja, kuid nüüd, mil politseinike read on niigi hõredad, enam pelgalt suuliste ähvarduste tõttu kohale ei kiirustata.
    Talli sõnul on põhjus, miks Tallinki käed probleemi lahendamisel lühikeseks jäävad, selles, et hotelli ees paiknev taksopeatus asub Tallinna linna maal. Seal peaks korda looma Tallinna transpordiamet, kelle loal on hotell taksopeatuse sissesõidu ette paigaldanud liiklusmärgi, mis keelab seal peatuda ja parkida. Erand on tehtud vaid hotelli tellitud taksofirmale ja turismibussidele.
    "Transpordiamet peaks siin korda looma. Olen kuulnud ka nn taksokomisjonist, kuhu ebaausate taksojuhtide peale kaevata, aga mina ei ole siin veel näinud, et keegi linnaesindajatest meie maja ees korda looks," oli Tall pettunud.
    Paarsada meetrit eemal asuva Radisson SAS hotelli peainsener Andres Laaneoks ütles Äripäevale, et suurt muret "varrukad" nende hotellile ei põhjusta. Nemad on sõlminud taksolepingu Tallinna Taksopargiga, mistõttu seisab pidevalt hotelli ees 4-5 "banaaniplafooniga" musta Mercedest.
    Siiski teadis Laaneoks mitut juhtumit, mis võisid olla pettused.
    "Näiteks üks meie klient sõidutati Amigo ööklubist ehk Virust Radissoni 400 krooni eest," meenutas Laaneoks.
    Peainseneri sõnul on kliendid vahel maininud, et arve on olnud teekonna pikkust arvestades imelikult suur. Suuremaid vaidlusi ei ole aga sel teemal tekkinud.
    "Käsitleme iga kliendi kaebust. Kui vaja, aitame klientidel vastava ametkonna poole pöörduda, kui see osutub vajalikuks," lubab Laaneoks.
    Ka kaksiktornides asuvat Swissotelli ei ole "varrukad" kahe silma vahele jätnud. Kui hotelli sissekäigu ees ootavad kliente Tallinna Taksopargi autod, siis nagu selgus Äripäeva vaatlusest, pisut eemal Tartu maanteel, varitsevad turiste vanaldased, kulunud taksoplafooniga mersud.
    Põhja prefektuuri isikuvastaste kuritegude talituse vanemkomissar Anton Tšurilov ütles, et taksojuhtide omavahelise arveteklaarimise kohta ei ole neile sel aastal ühtki avaldust kirjutatud. Ka kiireid väljakutseid, kus üks sohver teist klobib, ei ole ette tulnud.
    "Küll on olnud juhtumeid, kus kliendid on taksojuhi peale kaevanud arve pärast ja taksojuht on kaevanud purjus klientide peale, et need ei ole sõidu eest maksnud," lisas vanemkomissar.
    Samas on selliseid probleeme kõigil taksofirmadel.
    "Ma tegelikult usun, et taksojuhtide omavahelised õiendamised käivad varjatult. Meile neist lihtsalt ei teatata, sest kumbki osapool ei taha seetõttu hakata politsei vahet käima ega sattuda politsei huviorbiiti," märgib Tšurilov.
    Tulika Takso juhataja Anne Rebane ei mäletagi enam, millal esimest korda "varrukatest" rääkima hakati.
    "See on väga vana asi. Võib-olla 1990. aastate alguses. Tähelepanuväärne on aga see, et sellest ajast alates ei ole ausate taksofirmade ja -juhtide jaoks midagi põhimõtteliselt muutunud," muigab Rebane.
    Tema sõnul passivad "varrukad" ikka hotellide, lennujaama ja bussijaama lähistel. Ka sadamas käib päevast päeva pidev kemplus parema ootekoha ja kliendi pärast.
    "Korduvalt on meie taksojuhtidel ähvardatud autokumme läbi torgata. Tundub, et nad kuulavad ka meie raadiosidet pealt, sest on olnud juhtumeid, kus mingi võõras takso on kliendi vahetult Tulika auto eest minema sõidutanud," kirjeldas Rebane.
    Kõige tobedam on aga juhataja väitel see, et kui mingi jama on, siis kaevatakse ikkagi Tulika takso peale. "Võõramaalane ei pruugi ju sageli aru saada, et sarnase värvitooni ja logoga auto ei ole meie masin," muretseb Rebane.
    Tallinki hotelli ukse juures, kollaste taksode ees seisab rohekat karva eakas mersu. Armatuurlaual istub karvane eesel, uksel on silt hinnakirjaga, mis tõenäoliselt võtaks ka kõige kogenuma taksosõitjast riigikogulase Evelyn Sepa ahhetama: taksosse istumine 90 krooni, kilomeetri taks 40 krooni ja ootetund 600 krooni.
    "Mina ei riku seadust," selgitab umbes neljakümne tuuris vene keelt kõnelev mersujuht. "Oleks siin märk, et ainult Tallinki taksodele, siis mind siin ei oleks," vehib ta käega. Ta selgitab, et kohas, kus tema auto seisab, pole hotelli-, vaid linnamaa. Ja kellelgi pole õigust teda sealt ära ajada.
    "Aga sildil seisab - hotelli tellitud taksodele, kes teid siis tellis?" küsin.
    "Mind või? No klient, hotellist, finn. Võib-olla ka teie? Aga kes ütleb, et mind pole tellitud?" muigab mees.
    Autojuht tuleb taksost välja ning eelistab rääkida tänaval.
    "Meil on linna transpordiametiga kõik korras. Nemad teavad, et me siin oleme. Mingeid probleeme pole!" ütleb ta. "Meid on kolm mersut siin, igaüks erineva firmast."
    "Teie taksod on lennujaamast hotellini sõitmise eest küsinud ühelt seltskonnalt 3000 krooni? Vastab tõele?" uurin taksojuhilt.
    "Ei, meil on taksomeetrid peal, kõik on korras. Viime saja krooni eest hotellist sadamasse," vastab juht.
    Kuna roheline mersu on järjekorras esimene, kuid tema taga Tallinki taksosse istuvad kliendid, tuleb "varrukamehel" autosse istuda ja manööverdada, et kollane temast mööda saaks.
    Ja nii mitu korda järjest, kuni lõpuks kliendid temalegi naeratavad.
    Tallinki taksojuht Aarne meenutab juhtumeid, kus kliendid on pidanud pealt kuulma venekeelset sõimu. Temalt on üritatud telefoni käest lüüa ja auto uks kinni sõidetud. "Seisin siin hotelli ees, kui tulid kliendid ja küsisid, et kas nad võivad peale tulla. Minu ees aga seisis üks piraattaksodest. Kliendid tulid minu taksosse. Mersujuht tuli autost välja, esmalt läks hotelli ja siis tuli auto poole, tõmbas juhipoolse ukse lahti ja hakkas sõimama," räägib Aarne.
    Lubadus nägu üles lüüa oli tõenäoliselt üks leebemaid ähvardusi. Aarne ütles, et kliendid, kellest üks oli väliseestlane, olid šokis. Suures hirmus unustasid nad enne sõitu esitada isegi Tallinki takso sooduskaardi.
    Aarne ütleb, et on klientidele mitmeid kordi öelnud: vaadake ometi selle takso hinnakirja!
    Põhjuseid, miks inimene üritab vana mersu peale murda, võib olla mitmeid: ajanappus, vintis olek või arvamus, et päevinäinud mersu on odavam.
    Aarne räägib, et "varrukameeste" põhinipp on tõsta kiiresti klientide kotid auto pakiruumi ja haarata varrukast ning klient ongi käes. Esinenud on ka selliseid juhtumeid, kus "varrukamees" on tulnud ja tõstnud Tallinki takso pakiruumist klientide kompsud enda omasse.
    Tallinki taksojuhid kurdavad, et taksosõda käib linnas täiel tuuril.
    "Minge reede õhtul linna ja te näete, mis seal toimub!" ütleb Georgi. "Möödunud nädalal lõigati ühel meie taksol kõik rehvid läbi. Ilmselt sattus ta valesse kohta."
    Kas ja kuidas on Tallinna transpordiameti taksokomisjon kesklinnahotelle kummitavatest nn võõrastest taksodest teadlik?
    Tallinna transpordiamet juhib tähelepanu sellele, et Laikmaa tänava Tallinki hotelli ette on paigaldatud liiklusmärk 361 (peatumine ja parkimine keelatud), lisatahvliga "v.a hotelli tellitud taksod".
    Teema on transpordiametile tuttav ja meie kontrolörid on võtnud piirkonna teravdatud tähelepanu alla. Kontrollime piirkonda vastavalt võimalustele.
    Taksokomisjonile on laekunud kaebusi nn võõraste taksode kohta. Oleme kaebustele reageerinud. Juhid on käinud ka taksokomisjonis seletust andmas. Põhiline laekunud info ongi parkimine mainitud märgi piirkonnas.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.