Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edaspidi saab rääkida vaid mahu tõusust

    Järgmine aasta erilisi muudatusi võrreldes käesolevaga transiiditurule ei too. Olukord on stabiliseerunud.
    Suurimaks transiitkauba nimetuseks jäävad endiselt naftatooted. Kuna Muugal asuvad naftaterminalid on muutnud oma peamist funktsiooni ümberlaadimisest hoiustamiseks, siis sõltub naftatoodete veomaht raudteel esmajoones olukorrast rahvusvahelisel naftaturul.
    Muude kaubagruppide, esmajoones konteinerkaupade ja sõiduautode transiidi suurendamiseks pole Eestis terminalid veel valmis. Märgatavaid positiivseid nihkeid võib oodata alles aastatel 2010-2011, kui valmib Koidula raudteejaam.
    Suhetes Venemaaga ei ole oodata olulist paranemist ega halvenemist. Eesti on loovutanud Venemaa vaenlase nr 1 positsiooni Gruusiale. Samas oleme end küll kindlalt asetanud Gruusia poolele, kuid Gruusiat toetavas ühisrindes ei kerkita esile nagu aprillisündmuste ajal. Sõjategevusest tekitatud häired Euro-Aasia transiidikoridoris TRACECA (Pothi sadama pommitamine) meie regioonini ei ulatu ja meie transiiti märgatavalt ei mõjuta.
    Transiidisektoris toimuv avaldab ja on juba avaldanud mõju majandusele. Tulubaasi vähenemine, koondatud töötajate lisandumine tööturule, Tallinna-Peterburi rongiliini sulgemine - need on otsesed mõjud.
    Eesti majandus on väike ja lõimunud, mistõttu on siin kõik omavahel seotud. Transiit mõjutab mitte üksnes transpordisektorit, vaid kogu majandust tervikuna ja sealjuures eriti väliskaubandusbilanssi, sest kujutab ju transiit endast teenuse eksporti.
    Langus on Eesti transiiditurul praeguseks juba enam-jaolt läbitud. Järgmisel aastal võib langus tekkida veel naftasaaduste veol, sõltuvalt olukorrast naftaturul.
    Kõigis muudes kaubagruppides on langus juba toimunud. Nüüd võib rääkida vaid tõusust ja seda esmajoones konteinerkaupade osas. Konteinerkaupade vedu kasvab ka praegu, kuid selle osa on veel võrdlemisi marginaalne ega mõjuta oluliselt transiidi kogumahtu.
    Eesti logistikamaastikule toob suurimaid muutusi Koidula raudteepiirijaama rajamine. See soodustab logistikakeskuste arengut Kagu-Eestis. Seega nihkub transiidikeskuste kese Põhja-Eestist lõuna poole.
    Massikaupade veost erinevalt võimaldab tarbekaupade transiit tegevust üle Eesti hajutada, mis on tähtis regionaalpoliitilisi arenguid silmas pidades.
    Pole välistatud ka näiteks Tapa raudteesõlme osatähtsuse kasv ja osa logistikategevuse kandumine just sinna. Kui käivituvad raudteeparvlaevaliinid Soome ja Rootsi, siis muutub elu põnevamaks ka Valgas.
    Aga enne seda saavad valgalased ilmselt kätt proovida Lätist Venemaale suunduvate transiitkaupade teenindamisel.
    Traditsioonilised transiitkaubagrupid on nüüdseks leidnud endale uued liinid. Kaubad liiguvad Venemaa, Läti, Leedu ja Soome sadamate kaudu. Tõenäoliselt siin olulisi muutusi enam ei tule, kui mitte arvestada osa kaubakoguste edasist nihkumist välissadamatest Venemaa sadamatesse. Aga kasvavate konteinerkaubavoogude teenindamisel on meil šansse.
    Konteinerite voog Läänemere sadamatesse kasvab hoogsalt ja nende endale võitmiseks käib tihe konkurentsivõistlus. Kui mõni Aasiast Rotterdami või Hamburgi tulev konteinerveoliin pikeneb Muugani või Sillamäeni, siis on meil naabritega võrreldes oluline konkurentsieelis ja võime öelda, et transiit on taastatud.
    Meile on antud see võimalus ja selle šansi võime maha mängida vaid meie ise.
    Autor: Heldur Vaher
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.