Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikaeelarveid tabab paratamatu tõus

    Eelarve kasvu põhjused, mida välja öeldakse, on küll erinevad. Õnnelikumad saavad kuulutada, et eelarve kasvu põhjus on hoopis ettevõtte tegevuse hoogne laienemine. Iseenesest mõista vajab suurem kogus toodangut siis ka rohkem kulutusi selle laialivedamiseks.
    Kellel logistika eelarve paisumist ettevõtte kasvuga põhjendada ei ole võimalik, peavad leppima tavapäraste põhjustega - töötajad tahavad rohkem palka ja teenusemüüjad suuremat tasu.
    Palga tõus on järgmisel aastal küll kiirust kõvasti maha võtmas, seda agressiivsemalt aga nõuavad suuremat tasu logistikateenuste müüjad.
    Meie eelarve tuleb pingeline, kuna majanduskasvu pidurdumine mõjutab otseselt ka alkoholi tarbimist, teisalt kasvavad kulutused mis tahes liiki energiale.
    Püüame mitte ületada käesoleva aasta eelarve taset, sest kulude kasv on vältimatu juba meist olenemata põhjustel. Loodetavasti hoiab ekspordi kasv kulusid ühiku kohta stabiilsena.
    Palkasid me ei alanda, kuid vajadusel vaatame üle optimaalse tööliste arvu. Usun, et ehitussektoris vabanev kaader peaks mõjutama palkasid ka logistikasektoris positiivses suunas, see tähendab pidurdama survet palkade tõusule ja ehk isegi alandama palgataset tööliste tasemel. Investeeringuid me uueks aastaks ei planeeri.
    Otsestest ja kaudsetest kütuse- ning energiakulude kasvust ning vajalikust tööjõukulude tõusust tingituna tõuseb logistikaeelarve järgmisel aastal maksimaalselt 5%.
    Kulusid planeerides arvestame ligikaudu 30protsendilise tootmismahu suurenemisega. Seetõttu võib ka logistikaeelarve kasvada 10-15%. Kasvu põhjustab toodangu vedu, mis on ligikaudu 80% eksport.
    Tööjõukulud meil ei vähene, kuna inimeste arv jääb samaks. Küll aga oleme planeerinud palkade külmutamise 2009. aasta lõpuni.
    Hindan järgmise aasta logistikaeelarve tõusuks 6-8%. Eelkõige tingivad selle töötajate palga ja transpordihindade muutused.
    Eesmärk on küll hoida tööjõukulud tasakaalus teenitava käibe ja teenitava kasumiga - suund on efektiivsemale töö tegemisele.
    Tööjõukulu vähendamist pean võimalikuks. Olen kasutanud ja eelistan ka praegu kasutada lahendust, kus inimeste loomulikul teel liikumisel jätame võimalusel ametikoha uue töötajaga täitmata.
    Koondada ei ole vaja olnud. Palkade alandamist ma ei poolda - head tööd teeb siiski motiveeritud inimene. Inimeste arvu vähenemisega võib aga töötajate palk hoopis tõusta.
    Teenuse pakkujatega pooldan win-win-koostöösuhet. Seetõttu oleme vajadusel partneritega ikka hindu ümber vaadanud. Arvan, et järgmisel aastal jääb teenusehindade tõus 5-10% vahemikku.
    Logistikaeelarve järgmisel aastal kasvab. Kasvu põhjus on tooteportfelli laiendamine. Kasvu suuruse saab aga öelda alles siis, kui eelarve on kokku pandud. Eelarvet kokku pannes plaanimegi pöörata peatähelepanu tooteportfelli laiendamisele ja käibe kasvule, kuid ka töötajate motiveerimisele ja arendamisele.
    Koondamisi või palkade alandamist me järgmisel aastal ei plaani. Kindlasti tuleb siin protsesside optimeerimine, kuid me võrdleme oma ettevõtte palkasid ka Eesti turuga ja usun, et palga tõus tuleb vähemalt inflatsiooni võrra. Töötajate arvu muutusi näen sellisel juhul, kui selgub, et me ei suuda olemasoleva töötajate arvuga pakkuda koostööpartneritele kvaliteetseid teenuseid.
    Investeeringutest plaanime kindlasti töötajate arendamist ning koolitamist. Arvata võib, et tooteportfelli laiendamise tõttu tulevad investeeringud ka laoruumide ümberorganiseerimisele.
    Transporditeenuse hindades loodan kallinemist mitte rohkem kui 5%. Kindlasti kallineb ka ruumide rent ja kütus, kuid loodan, et saame säästa pakkematerjalidelt.
    Enamiku kulude optimeerimise projekte plaanimegi lõpetada juba käesoleval aastal, kuigi alati on võimalus midagi veel mõistlikumalt teha.
    Sel aastal tegelesime side-, kütuse-, transpordi - ja pakkematerjalikulude optimeerimisega.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.