Webmedia: õnn on tulnud meie õuele!

25. september 2008, 11:36

Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
ettevõtte Webmedia juhatuse esimehe Taavi Kotka sõnul on koos majandussurutisega
tulnud IT-õuele õnn.

„Meil pole põhjust olla negatiivne. Kui majanduses on surutis, siis nüüd lõpuks on meie võimalus käes, õnn on tulnud meie õuele,“ lausus teist päeva kestval Äripäeva seminaril Äriplaan Taavi Kotka.

„IT-s olid asjad juba kolm aastat tagasi tuksis, 2005. aastal toimus suur hinnaralli Skype´i ja Swedbanki vahel, turg tõmmati headest inimestest tühjaks. Meie hinnad siis ei tõusnud, sarnaselt näiteks kinnisvarasektoriga,“ lausus Kotka. „Halleluuja, meil läheb hästi! Teil kõigil läheb halvasti ja meil läheb seepärast nüüd hästi,“ märkis Kotka ning lisas, et kõige lihtsam on säilitada efektiivsus just läbi IT

Juhatuse esimehe sõnul saavad majandussurutises järgmisel aastal pihta siiski ka väiksemad IT-firmad, kes on keskendunud ühele-kahele kliendile.

„Kuna sel konverentsil on kombeks riigi kallal viriseda, siis valan ka õli tulle. Üks meie kontor asub Serbias, see on olnud seal mitmeid aastaid. Mis te arvate, mis juhtus Serbia müügiga, kui Eesti tunnustas Kosovot? Selle mõju meie müügile oli hävitav, me saime ilmselt rohkem pihta kui transiidisektor pronksiööst, mahud olid küll erinevad. Kuid me kaotasime oma Serbia müügi, aga elame edasi, sest nad teenindavad seal edasi teisi riike,“ lausus Kotka, soovitades kõigil ettevõtjatel oma portfellid laiali hoida. „Minu sõnum oleks – hoidke oma portfellid laiali!“

IT-ettevõtja sõnul teeb IT-sektor tööd seda paremini, mida vähem neist teatakse. „Me oleme torumehed, mida paremini me oma tööd teeme, seda vähem te meist teate,“ märkis Kotka.

Ettevõtja sõnul on Eesti IT-turg viimased 15 aastat konnatiik olnud ja otsest vajadust sellest tiigist välja murda meie ettevõtetel pole. “Kohalik turg ju võidab, Skandinaavia omanikud erilisi arenguid ka ei nõua. IT-ettevõtetel jääb täna puudu tahtest ja ambitsioonidest minna välja,“ märkis Kotka. Samas pole tema sõnul välja murdmine ka sugugi lihtne, sest esimese küsimusena uuritakse mujal siis firma suurust ja käibenumbreid.

„Ühel Eesti IT-ettevõttel maailmas läbi löömine on praktiliselt võimatu. Kui lähed müüma näiteks digivaralahendust, siis esimene küsimus on see – kui suured te olete? Kui suured on teie käibed? Muu maailma naerab meid siis pehmelt öeldes välja,“ lausus Kotka, kelle sõnul tegelikult pole vahet, kui suur on riik, sest vajadus IT-järele on sama.

Kuid selliseid arenduskeskusi nagu on näiteks Skype´il Kotka sõnul Eestisse enam ei tule, sest puudub tööjõud. „Kui IT ei suuda olla Eesti ekspordi lipulaev, siis mida ta suudab? Ta suudab olla maine poolest lipulaev. Skype on viimase kolme aasta jooksul võtnud ära väga palju andekat ressurssi. Selle asemel, et töötada Skype´s lihtsalt kuupalga eest, võiksid nad luua uusi ettevõtteid, kas või uusi Skype'e. Vähe on ambitsioone,“ heitis Kotka IT-sektori töötajatele ette vähest ambitsioonikust.

„Surutises tuleb pidevalt tööd teha oma plaanidega,“ lausus Kotka ning soovitas ettevõtjatel uueks aastaks ka B ja C plaanid valmis teha, sest nii lihtsalt kui siiamaani raha enam koju ei tule. Samuti peaksid ettevõtjad tema sõnul rohkem tähelepanu pöörama oma töötajatele, kes rasketel aegadel kullakotte koju tassima peavad. „Surutise ajal vajame rohkem neid õppetunde, kus keegi on edukas olnud. See saal siin on täis "rehepappe", "muna otte" jt. Sel ajal kui teie istute siin, tassivad kratid teile koju kulda. Te peate järgnevatel aastatel neid kratte rohkem tähele panema. Kui IT-s olid kibedamad ajad, siis meie motiveerisime oma ettevõttes töötajaid. Andke kratile krati osa!“ märkis Kotka ning soovitas mitte ainult juhtkonnale lootma jääda.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. October 2008, 09:00
Otsi:

Ava täpsem otsing