Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
1. koht: Palmse Mehaanikakoja edu taga seisab tõhus tootearendus
Palmse Mehaanikakoda on moodne metallitöötlusettevõte, mille põhitegevus on masinaehitus ning ettevõtte edu võti on usaldusväärsus ja professionaalsus. Nii seletab seda Anti Puusepp.
Puusepp ütleb, et möödunud aasta hea käekäigu tagas mõnes mõttes ka juhuste kokkulangemine.
"Esiteks on oluline, et meil õnnestus leida suurepärased koostööpartnerid ja kliendid," selgitab ta. "Me pole ka kunagi üritanud teha mingit odavat allhanget ja panustame palju tootearendusele."
Seda viimast on TTÜ diplomiinsener Anti Puusepp ka ise oma ettevõttes aktiivselt viljelenud.
Puusepp lisab, et kui on head müüjad ja hea toode, siis sellest kooslusest sünnivad ka edukad majandusnäitajad.
"Kindlasti on suur osa selles, et oleme juba aastaid panustanud omaenda kaubamärki," ütleb ta. "Ka Euroopa turule oleme sisenenud ikka sama Palmsi kaubamärgi all."
Anti Puusepa ärifilosoofia sõnastub umbes nõnda, et tootmine peab olema efektiivne, mis tähendab võimalikult väheste inimestega võimalikult suure tööhulga ärategemist.
Ettevõtte tulevikuplaanidest rääkides märgib Puusepp, et nüüdseks on firma saavutanud hea taseme ja esialgu kavatsetakse keskenduda selle kinnistamisele ning hoidmisele.
"Võib öelda, et meie toodang on üsna spetsiifiline ja väga suurt kasvuruumi on praegu ehk liialt palju loota," leiab Anti Puusepp. "Sellepärast arvamegi, et praeguse halveneva majandusolukorra tingimustes on ilmselt õigem olemasolevat hoida kui pürgida kusagile veel kõrgemale."