Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Järva: Welcome to Estoniast on vähe

Liis Kängsepp 05. oktoober 2008, 11:29

Eesti Turismifirmade Liidu juhatuse liige
Daisy Järva hinnangul vajab Eesti mingit kindlat märki või sümbolit, mille kaudu
ennast reklaamida.

Järgneb lõik Daisy Järva kommentaarist, mis ilmub homme Äripäevas.

"Ühes turismiprofessionaalidele mõeldud ajakirjas ilmus hiljuti artikkel “New Europe`s Golden Trio Celebrate Their Style”. Autor kirjutab: ”See on lugu kolmest pealinnast, mis on tundmatuseni muutunud pärast Noukogude Liidu kokkuvarisemist l991.aastal. Kolm aastat hiljem (tegelikult küll 2004 – autor) võeti Eesti, Läti ja Leedu vastu Euroopa Liitu. Nad ei vaadanud enam kunagi tagasi.“

Kiidetakse Tallinna vanalinna kui Euroopa üht kaunimat. Riia puhul kiidetakse juugendit, mainitakse 2006.aasta NATO tippkohtumist, sedagi,
et Riia on Balti pealinadest kõige kosmopoliitsem oma üle neljakümne lennuühendusega. Vilnius – suurim ajalooline linnakeskus Ida-Euroopas. 2009.aastal saab Vilniusest Euroopa Kultuuripealinn.

Kogu tekst on kirjutatud heatahtlikus ja positiivses võtmes... ja siis tuleb artikli lõpp. “Näib, et see BALKANI TRIO kasutab täiega ära oma Euroopa Liidu staatust.”

Võttis hetkeks tummaks küll – Balkan ja Baltikum on järjekordselt segamini aetud!

Pärast Eesti taasiseseisvumist tuli meil, reisikorraldajatel, pidevalt tõestada, et Eesti asub Balti mere ääres, sõda meil ei käi, sõitke meile julgesti ning Balkan asub meist kaugel-kaugel. Aga nüüd, kus 21.sajandi esimene kümme lõppema hakkab...

Mida siit järeldada? Vaatamata faktile, et oleme juba aastaid Euroopa Liidu täieõiguslik liige, teatakse meist häbemata vähe. Ajakirjanik, kes sõidab läbi kolm Balti riiki, läheb pärast reisi toimetusse ja kirjutab turismiproffidele loo kolmest kaunist ja kenast Balkani riigist .

Selge, et Eestit tuleks senisest palju agressiivsemalt turundada -- Welcome to Estoniast on vähe. Turismitoote kvaliteet väljendub kaubamärgis. Ka Eesti märk vajab selget asendi valikut, olgu see seotud riigi ajaloo, looduse või kuulsa persooniga.

Soomel on Nokia, Muumimaa, Lapimaa, Talvesõda. Aastakümneid on Helsinki ennast reklaaminud Balti mere pärlina. Riial on ambitsiooni saada Baltikumi Pariisiks.

Oleme osa globaliseeruvast maailmast, kus oskus Eestit hästi müüa pole häbiasi. Aga tehkem seda stiilselt ja väärikalt."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. October 2008, 11:29
Otsi:

Ava täpsem otsing