Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti autovedajad rikuvad seadusi

    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi autokaubaveo komisjoni sekretäri Eda Rembeli sõnul on patustajaid üle 200, neist 27 kaubavedajat on sel perioodil reegleid eiranud üle kolme korra. Neile saadab komisjon märgukirja ja nõuab infot rikkumise sisu kohta, samuti tahetakse teada, mida on firma edasiste rikkumiste vältimiseks ette võtnud.
    Kümme firmat peavad aga lähiajal üle elama tööinspektsiooni kontrolli, sest on välismaal sõites rikkunud üle kolme korra töö- ja puhkeaja seadust. Rembel usub, et tegelikult jäävad Eesti autovedajad palju tihedamini välismaal kontrollijatele mõne reegli eiramisega vahele - 374 rikkumist on tõenäoliselt ainult jäämäe veepealne tipp -, aga suur osa Euroopa maadest lihtsalt ei teata neist sohvri päritolumaale.
    Põhiliselt Soomes, Venemaal ja Rootsis kaupa vedava ASi Navaka Transport Grupi juhatuse liikme Janek Minkovski arvates on küsimus konkurentsis.
    "Euroopas liiguvad koormad suhteliselt kiiresti. Kiiremini, kui töö- ja puhkeaja seadus tegelikult võimaldaks," rääkis Minkovski. Tema firma sohvrid töö- ja puhkenorme rikkunud ei ole, aga Soomes võeti hiljuti üks nende Venemaalt tulnud autodest vahele, sest paakides olnud liiga palju kütust.
    "Kui on ADR-vedu, siis vaadatakse ka ADRi varustust. Venemaal tahetakse lihtsalt raha. Anna 100 rubla ja kao minema! Kui rublasid ei ole, siis sobivad ka dollarid ja eurod," lisas Minkovski.
    Allando Trailwaysi tehnikadirektori Kalle Oja hinnangul on rikkumiste hulk igati "normaalne" - üks rikkumine päevas.
    "Arvestada tuleb liikluses osalevate raskeveokite arvu ja läbitavaid kilomeetreid ning teel varitsevate kontrollijate arvu," ütles ta. Oja ei salga, et ka nende firma on reegleid rikkunud. Milliseid, jääb saladuseks. "Et rikkumisi ei esineks, oleks vaja muuta ära tururegulatsioon ehk kaotada konkurents. Veoturul on see väga äge. Käib tõsine võitlus ellujäämise nimel," lisas Oja.
    Ka ekspedeerimisfirma Arcotrans juhataja Ivo Krummi väitel ei ole vedajatel piisavalt raha autode remondiks ja hooldamiseks.
    "Töö- ja puhkeaja seaduse rikkumisel on sama tagamaa. Praegu peab vedaja kulude katmiseks palju rohkem teenima, sest kõik sisendhinnad on kerkinud. Mis pole aga muutunud, on veohinnad. Sellest lähtuvalt peab vedaja tegema rohkem tööd, et saada kulud kaetud. Seda tehaksegi nii, et pigistatakse seaduse ees silm kinni," kirjeldas Krumm.
    AS DSV Transpordi juhataja Jaan Lepa arvates on aga töö- ja puhkeaja seadus liiga karm.
    "Ja kõige raskemini täidetav Eesti autovedajatel, kes asuvad Euroopa Liidu ääremaal, sest neil on kõige "pikemad otsad". Näiteks kahe ööpäevase puhkepausi nõue pärast viit tööpäeva autojuhile, kes sõidab Hispaaniasse, on tegelikult väga väsitav, kuna kaks ööpäeva autos ei ole õige puhkus," arutleb Lepp.
    Suurfirma juhi arvates ei ole töö- ja puhkeaja seaduse täitmine iseenesest midagi erilist. "Sellega on natuke nagu kiiruse ületamisega, lihtsalt ole tähelepanelik, aga jõuad hiljem kohale," muigab juhataja.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.