Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavalt üle ookeaniavaruste

    Mereagentuuri CF&S juhatuse liige Ants Ratas ütles, et lisaks tavalistele 40kuupmeetristele (1 TEU) konteineritele on olemas ka spetsiaalsed tankkonteinerid, külmutuskonteinerid, open-top konteinerid ja ventileeritavad konteinerid.
    Tema sõnul ei olegi kauba kogus kõige olulisem. Ratase sõnul peaks lihtsalt võrdlema erinevaid veoliike, nende hindu ja kiirust.
    "Näiteks tüüpiline Eesti eksportkaup - pakitud turvas. Seda veetakse erinevatesse sihtkohtadesse nii konteinerites, autotranspordi, raudteetranspordi kui ka tervete laevatäitega. Kaubanäidiseid saadetakse vahel isegi lennutranspordiga," rääkis Ratas.
    Ühesõnaga, sama kauba veoks võivad sõltuvalt olukorrast väga erinevad veovahendid sobida.
    "Igale juhtumit tuleb vaadata eraldi. Üldjuhul suuremad ekspedeerimisfirmad, kes kõikide veoliikidega tegelevad, pakuvad kliendile ise alati kauba veoks sobivaima veoliigi. Sõltuvalt turuolukorrast, kütusehindadest, piirijärjekordadest, ilmastikust, aastaaegadest ja puhkuseperioodidest võib sobivaim veoliik muutuda," ütles Ratas.
    OÜ Logistika Plussi juhataja Toomas Orutari sõnul on ookeani tagant igal juhul kasulik konteineritega kaupa transportida.
    "Olenemata sellest, kui suured on mahud. Väiksemate koguste puhul komplekteeritakse konteinerisse erinevate firmade kaubad ja sihtkohas jagatakse need laiali. Tarneaeg on konteinervedude puhul küll pikk, aga selle eest on see üks odavamaid veovõimalusi," julgustas Orutar kaupa konteinerisse pakkima.
    Ta lisas, et nende partnerid kasutavad kaugematest sihtpunktidest kauba transportimiseks ainult konteinervedu.
    "Tegelik alternatiiv sellele ju puudub. Lennutranspordi hind ei ole suure ja odava kaubamahu puhul aga mõeldav," ütles juhataja.
    Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimehe Anne Mere kinnitusel kasutavad nad konteinervedu peamiselt toodangu eksportimiseks.
    Keskmiselt läheb teele üks konteiner nädalas. "See on oluline ka suuremahuliste seadmete sisseostmisel ja transportimisel. Väljaminevaks toodanguks on aga peamiselt sügavkülmutatud lihatööstuse tooted, mida transporditakse maailma erinevatesse nurkadesse, näiteks Angoolasse ja Vietnami," räägib Mere.
    Mere julgustab ettevõtjaid konteinerveole mõtlema. "Määravaks saab võimalus kasutada erinevaid logistilisi lahendusi ning paindlikkus ehk võimalus otsustada vastavalt vajadusele - pidades silmas hinda ja mahtu, tarneaega või teenuse kvaliteeti," märkis lihatööstuse juht.
    ASi Repo Vabrikute juhataja Tiit Kolk ütles, et nemad kasutavad konteinervedu vähe.
    "Meie kauba ja turgude iseloomu tõttu on sihtkohtade arv küllalt piiratud," nentis Kolk. Millisest kaubamahust alates oleks mõistlik konteinervedu kasutada?
    "Konteinervedu tasub kasutada vast alates 40 kuupmeetrist kaubast (20jalane konteiner), aga see on tinglik. Mida väiksem on kogus, seda kallim ühiku veohind," arutles firmajuht.
    Mida ütleks Kolk ettevõtjatele, kes juurdlevad, kas ja mil moel konteinervedu tellida? Mida soovitaks otsuse langetamisel igal juhul silmas pidada? "Nagu kõigi teistegi otsuste puhul, tuleb uurida erinevaid veovõimalusi ja arvestada teatud töömahu kasvuga konteineri laadimisel ja dokumentide vormistamisel võrreldes autoveoga," arvas ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.