Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna börs vaagub hinge

    Viimaste päevade järjest süvenev aktsiate hinnalangus paneb mõtlema, kas Tallinna börs on suuteline sellest langusest toibuma ning kas meil on põhjust rahvuslikust börsist rääkida ka viie aasta pärast. Mina muutun Tallinna börsi tulevikuväljavaadete suhtes üha pessimistlikumaks.
    Esialgu müüsid ülekuumenud börsil aktsiaid kohalikud investorid ning tänu suhteliselt mõõdukale, aga ka pikaleveninud hinnalangusele sai nii mõnigi investor armuaega.
    Tundub, et olemuslikult muutus olukord sel aastal. Muutuse põhjustasid sündmused arenevatel turgudel, mille tõttu hakkasid Eesti aktsiaid müüma ka välisfondid. On ju siia regiooni investeerinud peamiselt Ida-Euroopale ning arenevatele turgudele spetsialiseerunud välisfondid. Kipun arvama, et Balti aktsiaturgudelt lahkuvad välisfondid ei tule võib-olla mitte kunagi tagasi .
    Miks ma nii arvan? Tegemist ei ole ju esimese ega ka viimase börsilangusega ja pikemas perspektiivis hakkavad aktsiate hinnad varem või hiljem taas tõusma. Kuid sellist võimast tõusu nagu oli aastatel 1999-2006 ei näe me ilmselt niipea. Oli ju eelmise majandus- ja börsibuumi peamiseks mootoriks integreerumine ning liitumine ELiga. Mis peaks olema järgmise buumi katalüsaatoriks, ei oska mina ette kujutada.
    Võiks ju arvata, et uue hingamise võiks börsile anda riigiettevõtete noteerimine Tallinna börsil. Kui aga vaadata viimasel kolmel aastal börsile läinud ettevõtete saatusi, siis erilist optimismi tulevased avalikud esmaemissioonid (IPO) samuti ei tekita. Vähem kui kolm aastat tagasi tegi Eesti börsiajaloo edukaima avaliku esmaemissiooni Tallink. Aktsiaid märkis üle 17 000 inimese, mis elanike üldarvu arvestades oli silmapaistev tulemus ka rahvusvahelises mastaabis.
    Paraku on aktsiaid märkinute investeeringust 70 protsenti praeguseks haihtunud. Sama palju on kaotanud Ekspress Grupi aktsiaid märkinud ning Arco Vara IPOs osalenute investeeringust on kadunud 88 protsenti.
    Seetõttu ongi väga raske uskuda, et järgmised avalikud aktsiate esmaemissioonid osutuvad rahva seas sama populaarseks, kui olid Tallinki või Ekspress Grupi omad.
    Muidugi, IPOde edukus sõltub eelkõige institutsionaalsetest investoritest ehk peamiselt välisfondidest. Nende jaoks aga on tõstatunud üha teravamalt likviidsus nii Tallinna kui ka teistel börsidel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.