Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põnev Bukarest ja igav Sofia

    Rumeenia pealinn Bukarest on põnev, seda iseloomustavad poolkõrged, halvas seisukorras, hallika tooniga majad ning kaablitrassidega läbipõimunud tänavad, mis on pidevalt umbes kõnniteedele pargitud ja sõiduteel pideva rivina liikuvatest autodest.
    Vanalinnale oleks nagu pomm alla pandud. Teed on üles küntud ja kohati laudteedega kaetud. 19. sajandist pärit majad, mis Rumeenia kommunistliku diktaatori Nicolae Ceausescu ajal riigi migratsioonipoliitika tõttu mustlastele anti, on enamalt jaolt lagastatud ja lõhutud. Samas tegutsevad siin kohvikud, restoranid ja poekesed.
    "Viie aasta pärast on siin kõik teistmoodi," räägib riidekaupmees Bogdan, oodates aega, kui vanalinna renoveerimine on lõpule viidud. Seepärast Bogdan enda sõnul siia poepinna rentis, kuna näeb vanalinnas äri ajamises suurt perspektiivi, isegi kui praegu ümbritsev keskkond tänavalt inimesi poodi ei meelita.
    Kohtasime tänaval kerjavaid inimesi pidevalt. Nii istus maas, pea norus, üks õige vana kerjusetädike, kuid nähes meid teda pildistamas, tõstis pea ja lehvitas naeratades. Äripäeva fotograaf Andres nendib, et siin veel kohtab inimest, kes ennast heal meelel pildistada laseb. Või teine tore sell, õhtupimeduses tänaval raamatuid müüv endine luuletaja Dan Andrei Megura.
    Veidi vindine kirjamees istutab end pikemalt palumata oma raamatukasti peale ja laseb uhkusega pildistada. Bulgaaria pealinn Sofia on juba veidi teine tera - linn jätab Bukaresti närvilisest tänavapildist erinevalt palju rahulikuma mulje, sest linn on väiksem, aga ka inimesi ja autosid tundub selle linna jaoks oluliselt vähem olevat. Majad kesklinnas on pigem ühtlaselt korras.
    Samas erinesid nelja tärniga hotell Bukarestis ja nelja tärniga hotell Sofias teineteisest nagu öö ja päev. Kui Bukaresti hotellis sõin silmadega hommikusöögiks peaaegu kõike, siis Sofia hotellis ei suutnud toidulaual pea midagi vaadata. Kuigi ka hinnaklass oli Bukarestis veidi kõrgem kui Sofias.
    Bulgaarlased ise ütlevad, et neil on Euroopa kõige odavam takso. Me ei jõudnud Sofia lennujaamast väljagi saada, kui parv taksojuhte meid kui rikkaid lääne turiste piiramas oli. Lõpuks lõime ühe bulgaarlase soovitusel 15 kohaliku raha (ligi 120 krooni) peale käed, mis lõpuks osutus 13,5kilomeetrise sõidu eest ka ülemakstuks, nagu taksomeeter näitas. Nike galerii töötaja Dimitri käest kuulsime, et tegelikult on neil elu ikka väga raske - palgad armetult väikesed, aga elu kallis. "Laenu korteriostuks küll võtta ei jaksa," kurtis elupõline kunstnik. Sama kinnitas ka Rumeenia välisministeeriumis töötav Alexandrina.
    Küsimuse peale, mis on keskmine palk, vastasid nii rumeenlased kui ka bulgaarlased, kus keskmine palk on vastavalt pea kaks ja üle kolme korra väiksem kui Eestis, et ega siis ametlikust palgast ära elata.
    Ikka osa saadakse ümbrikus. Ka ettevõtjad tunnistasid, et see on laialt levinud.
    Autor: Virge Lahe
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.