Hull teadus: Psühholoogiline relv

10. oktoober 2008, 09:53

Reto Schneideri äsjailmunud raamat The Mad
Science Book (Hull teadus) koondab kaante vahele mõned veidraimad
teaduseksperimendid ja –katsed. Ajakirja New Scientist tarbeks valis ta välja
üheksa isiklikku lemmikut.

Loe ka: Hull teadus: Puhkus märgade sokkidega

Hull teadus: Psühhonaut

Hull teadus: Robotkoer tutvub koeraga VIDEO

Eksperiment, mida polnud

Ameerika turundusteadlane James Vicary väitis, et katsetas New Jersey osariigi Fort Lee kinopubliku mõjutamist filmi sisse peidetud salasõnumitega stiilis „Söö popkorni!“, „Joo kokat!“ Selle tulemusena olevat kinofuajees Coca-Cola läbimüük tõusnud 18,1 protsenti ja popkorni osteti tervelt 57,5 protsenti rohkem.

Hiljem tunnistas Vicary, et oli kogu loo lihtsalt välja mõelnud ning mingit sellist katset pole tegelikult olnud. Ometi tekkis filmi peidetud salasõnumitest väga elujõuline linnalegend.

Reaalselt kasutas selliseid salasõnumeid USA vabariiklik partei 2000. aasta presidendivalimiste ajal teleklipis, milles esitleti George W Bushi. Iga kord kui reklaamis mainiti demokraate vilksatas kaader sõnaga „RATS“ (rotid). Vaata ise klipi, sõna on näha, kui klipi algusest on kulunud 25 sekundit.


Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. November 2008, 23:33
Otsi:

Ava täpsem otsing