Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ära lase hüsteerial end segada

Aivar Kangust 14. oktoober 2008, 00:00

Audiitorina on mul 15 aasta jooksul olnud võimalus nii headel kui ka rasketel aegadel sõltumatu vaatlejana näha, kuidas ettevõtted arenevad, millised strateegiad viivad eduni ning millistega ei pea keerulistel aegadel vastu. Praegu on õige aeg mõelda edasise tegutsemise üle, sest majanduskasvu ajal edasi kihutades ei jätkunud selleks ehk aega. Minu põhilised soovitused on järgmised.

Vaata üle oma kulud - ehk saab mõnest teenusest loobuda või hankida seda soodsamalt, nt liisida odavamad autod või kolida odavamale pinnale. Ka töötajaid palgati tööjõupuuduse ajal "igaks juhuks" - rohkem, kui efektiivseks tegutsemiseks vaja läks.

Teiseks - tegele laekumata nõuetega. Kasvuaastail selgus auditit läbi viies tihti, et ettevõtjad tegelesid müügiga, nõuete sissenõudmine jäi unarusse, sest suures osas need laekusid ja kasvav käive tõi sisse piisava rahavoo. Nüüd tuleks luua süsteemid nõuete sissenõudmiseks, jälgida laekumist ja määrata klientidele krediidilimiidid, et mitte muutuda klientide jaoks krediidiasutuseks.

Kolmandaks tuleb vähendada laokoguseid ja muid varasid, mille all on raha kinni.

Neljandaks - koosta eelarve ja jälgi seda pidevalt. Olen märganud, et eriti väiksemais ettevõtteis ei koostata eelarveid, arvatakse, et kõik on niigi kontrolli all. Olgu majanduses hea või halb aeg, tuleks koostada eelarve ja seda iga kuu jälgida - muidu pole millegi põhjal otsustada kulude põhjendatust või teha strateegilisi otsuseid.

Viiendaks, planeeri oma rahavooge.

Kuuendaks, muuda süsteemid ja protsessid efektiivsemaks. Näiteks on auditite käigus selgunud, et klientidele jäävad osaliselt arved esitamata või on töötajail sisekontrolli puuduste tõttu võimalus ettevõtjat petta.

Seitsmes soovitus: ära unusta oma pikaajalisi strateegilisi plaane ega visiooni. Sellest tuleks lähtuda ka keerulisel ajal ja mitte lasta end segada hüsteeriast.

Kaheksandaks, jälgi konkurente - paku kvaliteetsemat teenust või toodet kui teised. Saavutad eelise just languse ajal, kui nõudlus on madalam.

Ja lõpuks - hoia selget pead, ära lase end mõjutada negatiivsetest uudistest.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:46
Otsi:

Ava täpsem otsing