Garantiiremont nõuab kliendilt hobusekannatust

Siim Sultson 15. oktoober 2008, 00:00

"Aga mis mul üle jääb…?" ahastas Tallinnas Liivalaia 3 viiekorruselise kotermaja elanik Anne Lepik praakkatuse tõttu hallitava korteri taustal. Kahe aasta eest oktoobris ehitas 1930ndatel valminud elamule uue valtsplekist katuse Raintar Ehitus OÜ. Juba esimesel aastal hakkasid ülemise korruse seinad hallitama.

Seitsekümmend aastat korralikult toiminud külm pööning on muudetud umbseks ja seinte kohal lõppev aluskate laseb plekialuse kondensvee nõrguda müüridesse.

Viimase aasta jooksul oma korteris paarisaja tuhande eest remondi teha lasknud Lepiku kinnitusel olid isegi ennesõjaaegsed juhtmetorud seintes liigveest läbi roostetanud. Veel garantii alla käiva praaktöö parandamisnõuded ehitaja vastu on jooksnud liiva.

Aadressil Luise 18 asuva Raintar Ehitus OÜga kontakti saada ei õnnestunud. Äriregistri andmeil ikkagi tegutseval, kuid eelmisel aastal sissekandeid korduvalt muutnud firma telefon juhatas hoopis Raintar Tootmise büroosse. Sealne abivalmis naistöötaja tõdes kohmetusega, et juba viimased poolteist aastat on tegutsetud sellel Raintar Ehituselt saadud numbril. Kuid kipsplaaditootjana nad nimekaimu toimetamistest midagi ei tea. Ka firmajuhist Kalle Tiivelist polnud tal aimugi.

Firmajuht lõpetas tegevuse ja keegi 23aastane tankist, kellega pole midagi teha, pandi ette, kostis südametäiega Lepik. Samal ajal on vesi juba nõrgumas kolmanda korruse müürideni.

Eelmise aasta sügisel Lepiku hallitavale korterile uuringu teinud ekspert Edurad Sepp pidas siis põhjuseks vastehitatud valtsplekk-katust.

"Pööningul pole ventilatsiooni. Aluskate oli paanidel kinni teipimata ja lõppes müüride kohal," tõdes hämmeldunult Sepp. Samas soovitas ta katusele teha tervikuna täieliku uuringu, kuna ilmselt on ka plekitööd vigased.

"Firmade suhtumine garantiisse on, et kõigepealt vaieldakse ja siis enamasti ikkagi tehakse ära. Kui katuse tegija on pankrotis, siis pole midagi teha. Kui ei, siis tuleb palju vaeva näha, et asi ära tõestada," tõdes ta.

Hoonega tegeleva haldusfirma Olemar OÜ majahaldur Tarmo Putk jäi napisaõnaliseks, kuna kaebus firma vastu ootab veel kohtus lahendust. Küll aga näitas ka katuse kohta tehtud ekspertiis, et töö on praak. Kas sealt midagi kätte saab, ei tea, jäi ta kahtlema.

Kui ehitaja vaatamata ka eksperdiarvamusele vigu ei tunnista, ongi kohtusse pöördumine reeglina ainus võimalus vaidluse lahendamiseks. Seaduse kohaselt tuleb tagada ehitajale tähtaegselt mõistlik võimalus tutvuda teatega, milles informeeritakse garantiiaja jooksul tekkinud puudustest. Ehk piisab ehitajale teate saatmisest näiteks kaks korda tähitud postiga tema ametlikku asukohta. Kui välja on kuulutatud äriühingu pankrot, tuleb esitada oma nõudeavaldus pankrotihaldurile hiljemalt kahe kuu jooksul pärast pankrotiteate avaldamist. Kui teate esitamine tähtajaks jääb mõjuval põhjusel tegemata, saab taotleda ka tähtaja ennistamist.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:46
Otsi:

Ava täpsem otsing