Reede 24. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Parts: kevadeks võib töötus 9%ni ulatuda

17. oktoober 2008, 15:10

Kuku raadio tänases saates „Ministri
vastuvõtt“ kuulajate küsimustele vastanud majandusminister Juhan Parts ütles
majanduse olukorda kommenteerides, et globaalmajandus on kardinaalselt muutunud
ja keegi ei oska öelda, milline on perspektiiv.

„Eestit võib lohutada teadmine, et kogu maailm on stressis. Meie positsioon ei ole väga dramaatiline, aga peame olema valmis veel suuremate negatiivsete riskide pareerimiseks. Majanduslik ebakindlus on reaalsus, parem on seda tunnistada,“ ütles Parts vastuseks küsimusele, kas poleks aeg pessimistliku majandusretoorika lõpetamiseks.

Tööjõuturu olukorda kommenteerides ütles Parts, et rahandusministeeriumi eelarves on prognoositud töötuse määra kasvamist 2009. aasta kevadeks kuni 9%ni. Ta lisas, et tegemist on siiski ainult prognoosiga.

Saaremaa ja mandri vahelise püsiühenduse loomist lubatud 2015. aastaks peab minister võimalikuks. „Praegu vaadeldakse veel kolme võimalikku lahendust, millest kahel juhul on tegemist silla ehitamisega ja ühel juhul tunneliga,“ sõnas Parts. Esialgsete uuringute läbiviimine maksis kokku 8 miljonit krooni. Uuringute järgmine etapp, mille käigus selgitatakse välja ehituslahenduste keskkondlik sobivus, võtab aega veel umbes ühe aasta. Kui järgmise aasta sügiseks selgub, et ülesõidu ehitamine on tõesti vajalik, siis on püsiühenduse loomine 2015. aastaks Partsi arvates reaalne. Seda, kas ülesõit saab olema tasuline või mitte, majandusminister öelda ei osanud.

Eestisse tuumajaama ehitamise kohta ütles majandusminister, et tema pooldab tuumaenergeetika kasutamist, kuid Eestisse tuumajaama rajamine sõltub eelkõige selle otstarbekusest ja riigi majanduslikest võimalustest. Parts lisas, et tuumajaama ehitamine ei oleks mingil juhul kiirlahendus, vaid võtaks aega vähemalt 10-15 aastat.

Küsimuse peale, miks on Eesti naabermaades diisel alati bensiinist odavam olnud, selgitas minister, et Eestis on diisel kallim, kuna diiselkütus ja bensiin on maksustatud ühtlase maksumääraga. „Mujal riikides on diisliaktsiis lihtsalt madalam. Diisel on kallim kütus, kuid bensiiniga võrreldes energiatõhusam,“ ütles Parts.

Küsimusele, kui palju on Eestit läbiv transiit kahe aastaga vähenenud, vastas Parts, et maksimaalselt 30%, mis on liikunud osalt Venemaale, Lätti ja Soome. Minister pidas võimalikuks, et pärast sadamate valmimist Leningradi oblastis võib langus järgmisel aastal veelgi suureneda.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. November 2008, 09:52
Otsi:

Ava täpsem otsing