Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puiduäri ajajad said Venemaal tüssata

    Tarmukad eestlased ei visanud aga püssi põõsasse, vaid palkasid Venemaalt advokaadid ning andsid asja Novgorodis arbitraažikohtusse. Samuti esitasid nad kaebuse Peterburi majanduskuritegude uurijatele, sest nende äripartner ja ühisettevõtte juht, Novgorodi lugupeetud metsaärimees Anatoli Plaksin on korduvalt võltsinud dokumente.
    KR Priidu juhatuse esimehe Peeter Kroonbergi sõnul on Venemaal ettevõtte tegevdirektorile väga suured volitused antud. "Samas seab seadusandlus igasuguseid piiranguid muust rahvusest tegevdirektoritele, näiteks peab tal tööluba olema," kurdab Kroonberg ja lisab, et seega ei jäägi muud üle, kui leida endale partner Venemaalt ja teda usaldada. "Paraku osutus Plaksin, keda me tunneme tegelikult üle kümne aasta, petiseks. Ilmselt arvas Plaksin oma valskusi tehes, et mis need rumalad eestlased ikka talle teha suudavad," on Kroonberg nördinud.
    KR Priidu nõukogu esimehe Kalle Raja sõnul said nad tänavu jaanuaris juhuslikult teada, et Plaksin oli ajutise sisseveo režiimi peal olnud masinad nende teadmata vormistanud nii, et need olid vabas kasutuses. Nimelt kui Venemaal on sõidukile kehtestatud deklaratsioon Import 40, tähendab see, et kõik maksud Vene riigi ees on tasutud ja masinaga võib teha, mida tahad.
    Enne kui eestlased jälile jõudsid, oli Plaksin jõudnud juba metsaveomasinad edasi müüa. "Veoautole saime õnneks käe vahele enne, kui ta jõudis vormistada autole uue tehnilise passi," räägib Raja. "Kuigi auto tegelik tehniline pass on meie käes, näitab sõidukile paigutatud GPS-seade, et autoga on Venemaal ometi sõidetud 5000 kilomeetrit."
    Enamgi veel! Kuigi eestlased on veoauto liisinud Hansa Liisingult, suutis Plaksin võltsitud ostu-müügilepinguid ja muid võltsitud pabereid kasutades pantida auto Sberbanki Novgorodi filiaalis.
    "Tuleb välja, et Venemaal saab võltsitud paberitega kõik asjad korda ajada, sest keegi justkui ei kontrolli midagi või ei taha kontrollida," räägib Kroonberg ja lisab, et Venemaal on kõik ostetav. "Venemaal on seadusetus."
    Kroonberg meenutab seika, kuidas Plaksin saatis neile faksiga üht metsamasinat puudutava ostu-müügilepingu ning palus Rajal kui Eesti-poolsel esindajal sellele alla kirjutada. "Kui Kalle keeldus, siis ütles Plaksin, et pole vajagi. Sest ta oli veendunud, et dokumendid Raja võltsitud allkirjaga lähevad tollis ja mujal ludinal läbi. Ja läksidki läbi! "
    KR Priidu omanike esindaja, Novgorodi advokaadi Vladimir Dovgenko sõnul on eksimusi teinud mõlemad pooled. "Metsaäri on raske äri," rõhutab Dovgenko ning möönab, et tema kliendid jagasid Venemaa äriseadustikku vaid teatud piirini.
    Kuna Venemaa tollimaksud võimsatele sõidukitele on üüratult suured, püüavad ettevõtjad sõidukeid üle piiri viies näidata nende tegelikku väärtust tunduvalt väiksemana või otsivad muid võimalusi.
    Üks võimalus on näiteks uus auto enne üleviimist osadeks lammutada ning deklareerida viidav vanarauana. Kui riigipiir on ületatud, pannakse veok Venemaal taas kokku ning töökorda. Muide, sellist pilti, kus ühe veoauto koormaks on kabiinid, teise veoki koormaks šassiid ja kolmandal muud jupid, võib piiri ületavates autokolonnides aeg-ajalt ikka näha.
    ASi KR Priit juhatuse esimees Peeter Kroonberg kinnitab, et just niimoodi, juppidena, müüs ta aastaid tagasi Venemaale sadulauto. "Müüsin auto 380 000 krooniga ja kui ma oleksin kõik tollimaksud ausalt tasunud, oleksin pidanud maksma umbes 200 000 krooni pluss käibemaks," rehkendab Kroonberg. "Õiglase hinnaga tollida on absurdselt kallis."
    Kui tehnika on üle viie aasta vana, on Venemaale viies ametlik tollimaks 2,2 eurot mootori kubatuuri eest pluss käibemaks. Näiteks miljon krooni maksva veoauto eest tuleks tolli maksta umbes 0,6 miljonit krooni.
    Kroonberg tunnistab, et ka üks vaidlusalustest masinatest, tegelikult 2,5 miljonit krooni maksev metsaveotraktor oli hinnatud 0,6 miljonile kroonile, et vältida röövellikku tollimaksu. "Me saame täielikult aru, et seda masinat tagasi Eestisse tuua ei saa, sest siis visatakse meile nina peale, et me pole masinat üle piiri viies ausad olnud," räägib Kroonberg. "Meie soov ei olegi masinad tagasi tuua, vaid panna nad Venemaal tulutoovalt tööle." Kroonberg lisab, et liisitud metsaveoauto Volvo eest on nad tolli maksnud ausalt ehk täie rauaga.
    Sarnaseid skeeme on teisele äriühingule või liisingule kuuluva varaga ka Eestis varem tehtud.
    Seetõttu tuleb ka tuttavate ja sõpradega tehinguid tehes ikka ja jälle meeles pidada põhimõtet - usalda, aga kontrolli -, ning tee eelnevalt kõik võimalik oma õiguste kaitse tagamiseks ehk vormista vajalikud lepingud ja tagatised. Olukorras, kus tehingu teine pool asub välisriigis, on õige ja mõistlik ning kõige tulemuslikum kasutada sealse advokaadibüroo õigusabi. See tagab kohalike seaduste ja olude parima tundmise. Eesti advokaadibüroo saab aga läbi oma koostööpartnerite alati klienti aidata ja vajalikke soovitusi anda. Antud kaasuses on igal juhul möödapääsmatu ja õige ning ilmselt ka ainuvõimalik samm, et petta saanud pool on asunud oma õiguste kaitsele.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.