Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üks küsimus
Äriidee seisneb logistika ja rahvusvaheliste transpordikoridoride globaalse ning lokaalse keskkonna lõimimisel. Logistikapargi doonoriks on seni peetud Kaug-Ida ja sealt konteinerrongide "tõmbamist" rajatavasse logistikakeskusse ja konteinerite edasiliikumist Kesk- ja Lääne-Euroopasse, samuti Läti sadamatesse. Tegelikult on see vähetõenäoline stsenaarium. Trans-Siberi raudtee maine pole kõrge, veomahud on piiratud ning rahvusvaheliselt väljakujunenud tarneahelate tegevusskeeme ei suuda Valga logistikapark muuta. Pigem tuleb pakkuda alternatiivseid veoskeeme ja teenuseid praegustele transpordi- ja logistikakeskustele ida-lääne suunal, töötada välja lahendused piiriületava logistikateenuste jaoks. Alustada tuleks maanteetranspordist.
Konteinervedude edendamiseks on vaja sadama ja turgude tagamaad. Probleemiks on rajatava logistikapargi konteinervedude maht ja selle mastaabisääst. Valga üldiseks probleemiks on kompetentse tööjõu puudus ja ettevõtete hoiakud. Pessimistlik suhtumine ja sisemigratsioon on suuremad ohud arengule. Et midagi teha, peab olema piirkonnas palju aktiivseid inimesi.