Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas on teie ettevõttes korraldatud tarneahela juhtimine?

    Efore VMI lahendus koostöös Balti Logistika ja Logistika Plussiga on sisuliselt tarnija juhitud tolliladu. Tollilao kasuks sai otsustatud, kuna soovisime kasutada lahendust Euroopa Liidu väliste tarnijatega.
    Efore määrab miinimumnõuded kogustele, mida tarnija peab laos hoidma. Praegu veel ei ole kahjuks reaalajas võimalik lao seisu jälgida (kontrollida). Tulevikuks aga lubas Logistika Pluss seda võimalust interneti kaudu.
    Tarnija jälgib iga nädal uuendatavat vajaduste ennustust ja lahti olevaid tellimusi, mille alusel kujundab endale optimaalse logistilise lahenduse kauba saadetistele.
    VMI kasutusele võtmisel olid Efore eesmärgid lühendada tarneaegu, tekitada puhvrilaod Efore lähedale, vähendada kogukulusid (TCO), tollimaksude ajaldamine, Efore materjalilao varude vähendamine, väiksemad transpordikulud kliendi ettenägematute vajaduste täitmiseks.
    Oleme oma eesmärgid hästi täitnud. Nüüd on vaja vaid rohkem tarnijaid meelitada seda lahendust kasutama. Euroopa Liidu tarnijatega on plaanis juurutada tarnija juhitavad konsignatsiooni laod.
    Läheneme Efores tarneahela juhtimise väljakutsetele loominguliselt. Siiani on meie tegevustele olnud alati ka Efore kontserni juhtkonna tugev toetus.
    Meie ettevõttes on kasutusel operatsioonisüsteem, mis haldab meie tarneahelat.
    Selle toimimise alus on täpne ennustus. Meie võtmekliendi ennustuse 95protsendine täpsus võimaldab meil planeerida tootmist ja hankida materjale õiges koguses automaatselt. Infovahetus toimub EDI kaudu ning üksusel jääb peamiselt üle vaid kontrollimise funktsioon või erandjuhtude käsitlemine. Saades kliendilt sõnumi EDI kaudu, alustab süsteem koheselt tootmise planeerimist, esitab tellimuse tarnijatele vajalike materjalide hankimiseks ning alustab eeltööd antud töökäsu täitmiseks. Kolm päeva enne tellimuse väljastamist läheb kliendi tellimus lukku, pärast mida ei ole enam võimalik tellimust tühistada. See annab meile garantii tellimuse sajaprotsendiliseks täitmiseks. Kolmele päevale lisandub transpordiaeg kliendini.
    Süsteem võimaldab meil hoida laos minimaalselt valmistoodangut. Samuti hoiab oma laovarusid miinimumi peal meie klient, kuna enamik toodangust saabub vahetult enne tootmise vajadust. Kõik lülid kasutavad tarneahelas tarnetingimust FCA. Seeläbi ei ole ükski tootmisinstants sõltuv tarnija kokkulepetest vedajaga. Tarnijal jääb üle vaid garanteerida, et vajalik kaup on õigel ajal valmis pealelaadimiseks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.