Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas on teie ettevõttes korraldatud tarneahela juhtimine?
Efore VMI lahendus koostöös Balti Logistika ja Logistika Plussiga on sisuliselt tarnija juhitud tolliladu. Tollilao kasuks sai otsustatud, kuna soovisime kasutada lahendust Euroopa Liidu väliste tarnijatega.
Efore määrab miinimumnõuded kogustele, mida tarnija peab laos hoidma. Praegu veel ei ole kahjuks reaalajas võimalik lao seisu jälgida (kontrollida). Tulevikuks aga lubas Logistika Pluss seda võimalust interneti kaudu.
Tarnija jälgib iga nädal uuendatavat vajaduste ennustust ja lahti olevaid tellimusi, mille alusel kujundab endale optimaalse logistilise lahenduse kauba saadetistele.
VMI kasutusele võtmisel olid Efore eesmärgid lühendada tarneaegu, tekitada puhvrilaod Efore lähedale, vähendada kogukulusid (TCO), tollimaksude ajaldamine, Efore materjalilao varude vähendamine, väiksemad transpordikulud kliendi ettenägematute vajaduste täitmiseks.
Oleme oma eesmärgid hästi täitnud. Nüüd on vaja vaid rohkem tarnijaid meelitada seda lahendust kasutama. Euroopa Liidu tarnijatega on plaanis juurutada tarnija juhitavad konsignatsiooni laod.
Läheneme Efores tarneahela juhtimise väljakutsetele loominguliselt. Siiani on meie tegevustele olnud alati ka Efore kontserni juhtkonna tugev toetus.
Meie ettevõttes on kasutusel operatsioonisüsteem, mis haldab meie tarneahelat.
Selle toimimise alus on täpne ennustus. Meie võtmekliendi ennustuse 95protsendine täpsus võimaldab meil planeerida tootmist ja hankida materjale õiges koguses automaatselt. Infovahetus toimub EDI kaudu ning üksusel jääb peamiselt üle vaid kontrollimise funktsioon või erandjuhtude käsitlemine. Saades kliendilt sõnumi EDI kaudu, alustab süsteem koheselt tootmise planeerimist, esitab tellimuse tarnijatele vajalike materjalide hankimiseks ning alustab eeltööd antud töökäsu täitmiseks. Kolm päeva enne tellimuse väljastamist läheb kliendi tellimus lukku, pärast mida ei ole enam võimalik tellimust tühistada. See annab meile garantii tellimuse sajaprotsendiliseks täitmiseks. Kolmele päevale lisandub transpordiaeg kliendini.
Süsteem võimaldab meil hoida laos minimaalselt valmistoodangut. Samuti hoiab oma laovarusid miinimumi peal meie klient, kuna enamik toodangust saabub vahetult enne tootmise vajadust. Kõik lülid kasutavad tarneahelas tarnetingimust FCA. Seeläbi ei ole ükski tootmisinstants sõltuv tarnija kokkulepetest vedajaga. Tarnijal jääb üle vaid garanteerida, et vajalik kaup on õigel ajal valmis pealelaadimiseks.
Autor: ÄP