Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteede ehitusel makstakse tööde eest üle seitsme miljardi

    Mäo möödasõidu 85,0.-91,4. km ehitus
    Oktoobris alustati 2+2-sõidurajaga ja eraldusribaga I klassi 6,4 km pikkuse maanteelõigu ehitamist Mäo möödasõidul ja sellega ristuva 2,3 km pikkuse teelõigu ümberehitamist Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteel.
    Ehitatakse kaks eritasandilist liiklussõlme ja kaks ristet kokku nelja viaduktiga. Mäo möödasõit peab valmima septembris 2010. Tee pikkus Tallinna Tartu vahel väheneb 0,6 km võrra.
    Maksumus: 475,4 mln kr.
    Projekteerimis-ehitusleping sõlmiti mais firmadega AS Aspi ja EA Reng.
    Kukruse-Jõhvi teelõigu ehitus
    Käimas on ehitushange. Projekt näeb ette Kukruse-Jõhvi teelõigu, 155,9.-163,2. km ümberehitamist neljarajaliseks esimese klassi maanteeks. Teelõigule rajatakse kolm eritasandilist ristmikku, üks riste, kaks jalakäijate silda, kergliiklusteed ja kogujateed kogu lõigu ulatuses, müratõkkeseinad.
    Projekti kaasrahastab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Maksumus on 630 mln kr, millest ELi toetus on 30%. Lisandub kogujateede ehituse maksumus, mida rahastatakse riigieelarvest.
    Projekti kogumaksumus: 800 mln kr.
    Ehitusega oli plaanis alustada oktoobris, kuid kuna riigihanked on vaidlustatud, ehituse alustamine viibib.
    Tee valmib 2010. sügiseks.
    Aruvalla-Kose teelõigu 26,6.-40,0. km ümberehitus
    Septembris kuulutati välja riigihange Aruvalla-Kose teelõigu projekteerija ja ehitaja leidmiseks. Esimese klassi maantee nõuetele vastava neljarajalise teelõigu tööprojekti koostamine peaks algama 2009. aasta suvel. Ehitusega alustatakse sügisel 2009. Ümberehitatavale 13,05 km pikkusele teelõigule ehitatakse kaks eritasandilist liiklussõlme ja kaks ristet kokku kolme viadukti ja kahe tunneliga.
    Projekti hinnanguline maksumus: 800 mln kr.
    Valmib 2011. aasta suvel.
    Pärnu ümbersõidu ehitus
    Tehniline projekt on valmimas. Tallinna ja Lihula maantee ühendamiseks ehitatakse 1+1-rajaline uus teelõik koos ühetasapinnaliste ristmikega, kergliiklusteedega ja uue sillaga üle Sauga jõe. Ehitajate tee valmib 2+2-rajalisena koos ühetasapinnaliste ristmikega, kergliiklusteede ja jalakäijate tunnelitega.
    Ehitajate tee ümberehitust ja Papiniidu silla remonti on plaanis alustada 2009. aasta suvel.
    Projekti hinnanguline maksumus: 800 mln kr.
    Valmib 2010. aastal.
    Tallinna-Narva maantee Valgejõe-Rõmeda 50,4.-79,0. km ehitus
    Valmimas on tehnilised projektid. 2009. aastal on plaanis remontida parem sõidusuund Liiapeksi ja Loobu vahel 50,4.-70,5. km. 2010.aastal remonditakse vasak sõidusuund Liiapeksi ja Loobu vahel ning alustatakse Viitna möödasõidu ehitust.
    Projekti hinnanguline maksumus: 887 mln kr.
    Valmib 2011. aastal.
    Tallinna-Narva maantee Väo-Maardu teelõigu 9,0.-17,4. km ehitus
    2009. aasta sügisel on kavas alustada Väo-Maardu teelõigu ümberehitamist. I etapis ehitatakse ümber olemasolev 2+2-sõidurajaga Iru ja Maardu vaheline teelõik 3+3-sõidurajaga teelõiguks. Tehakse ka autotunnel Iru ja Loo vahelise liikluse sujuvaks kulgemiseks.
    Projekti kogumaksumus: 1,4 mld krooni.
    Valmib 2012. aastal.
    Tallinna ringtee Väo-Jüri vahelise teelõigu ehitus
    2011. aastal on kavas alustada Tallinna ringtee Väo-Jüri vahelise teelõigu ümberehitamist 2+2-sõidurajaga I klassi maanteeks.
    Projekti hinnanguline maksumus: 1,8 mld krooni.
    Allikas: maanteeamet
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.