Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raha jagub effektiivsuse tõstmiseks

    Liisingufirmade liidu andmeil on tänavu esimese kaheksa kuuga tarbesõidukite liisimine vähenenud 29%, võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Sellele vaatamata kinnitab Swedbanki liisinguosakonna juht Gunnar Toomemets, et pank ei ole muutnud oma finantseerimispõhimõtteid.
    Endiselt finantseeritakse kliente, kellel on kvaliteetne äriplaan, korralikud finantsnäitajad ja hea krediidiajalugu. Olgu tegemist veoki soetamise või logistiliste tegevuste efektiivsemaks muutmisega, Swedbanki jaoks on mõlemad huvipakkuvad.
    SEB tõmbab aga kahele projektile joone vahele. SEB Liisingu juhi Indrek Julge väitel on klassikalise autotranspordiettevõtte finantseerimine praegu oluliselt raskem kui näiteks aasta-paar tagasi.
    Üldine majanduskeskkonna halvenemine on olukorda halvendanud ka transpordisektoris. Põhjusteks on nii tarbimise vähenemisest tingitud väiksemad kaubavood, intresside tõusu tõttu kasvanud finantseerimiskulud kui ka vahepeal väga kõrgel tasemel olnud kütuse hind. Samuti on konkurents Euroopa Liidus väga tihe.
    Kui minna SEB jutule investeerimisprojektiga, mille sisu on mõne tootmis- või hulgikaubandusettevõtte logistika tõhustamise eesmärki kandev logistiline lahendus, mis aitab ettevõttel kulusid kokku hoida või konkurentsivõimet parandada, siis on sellisele projektile finantseeringu saamine kindlasti tõenäolisem kui transpordiettevõttel veokite või haagiste ostuks. "Praegu finantseerime investeeringuid, mis on suunatud efektiivsuse ja konkurentsivõime tõstmisesse ja oleme skeptilised investeeringute suhtes, mille eesmärk on mahtude kasvatamine," kinnitab Julge.
    Heal järjel autovedajad on planeeritud investeeringutele finantseerimisvõimalusi siiski leidnud ja ostud ära teinud. Nii AS KaroTrans kui ka AS Trektal kirjutavad oma eelmise aasta majandusaruandes, et plaanivad tänavu soetada uusi haagiseid ja vedukeid. Trektali juht Herkko Krinpus kinnitab, et kaks uut vedukit ongi ostetud. Sealjuures on pankadest mööda mindud ja autod on soetatud Scania finantsliisinguga. Neli haagist on aga valmis ehitatud omafinantseeringust. See tähendab, et Soomest osteti ADRi paberitega tsisternid ning kohapeal komplekteeriti need vajalike sildade ja elektroonikaga.
    KaroTransi juht Märt Leesment plaanib sel aastal veel kaks veokit osta. Pangad on tema sõnul muutunud küll ettevaatlikumaks, kuid veofirma investeerimistegevust ei ole nad veel pärssima hakanud.
    Uute veokite ostmisel on valida lausa kahe pakkumise vahel, kas kasutada panga liisingut või automüüja enda liisingut.
    Järgmise aasta kohta on mõlemal ettevõttel veel selged plaanid tegemata, kuna olukord majanduses on pikkade prognooside tegemiseks ettearvamatu.
    Trektalil on haagiste norm täis, kuid kahte veoautot soovitakse Krinpuse sõnul veel soetada. Kuidas ostu finantseerida, ei ole praegu aga veel teada.
    Leesmentil on aga tuleva aasta investeerimisplaanid veel tegemata. "Prognoosida küll ei oska, mis saab," ütleb ta. Kütuse hind on ju ettearvamatu, aga sellest sõltub autotranspordifirma jaoks palju.
    Eesti Posti järgmise aasta investeerimisplaanid on tehtud. Ühest küljest soetatakse küll uusi sõidukeid, teisalt on aga tegemist transpordi efektiivsemaks muutmisega.
    Nimelt on autopargi analüüsi järgi kavas välja vahetada kõik ebaefektiivsed sõidukid. Samas hoitakse Eesti Posti pressiesindaja Inge Suderi sõnul investeerimises konservatiivset joont.
    Kui võimalik ja otstarbekas (auto läbisõit ja kulud on normaalsed), siis sõiduki liisinguperioodi pikendatakse. Vähendatakse ka omatranspordi osakaalu, mis võimaldab vähendada Eesti Posti autoparki ja loob võimaluse märkimisväärsetest investeeringutest hoiduda.
    Suderi ütlusel on autode soetamisel märgata, et pangad jälgivad varasemast suurema hoolega ettevõtete liisinguportfelli ja maksekäitumist. Kui aga portfellis märkimisväärseid muutusi ei toimu ja maksekäitumine on normaalne, siis on liisingu küsimine võimalik.
    Ka Rautakesko ei saa kallimate töövahendite soetamisel mööda liisingu kasutamisest.
    Ettevõtte logistikajuhi Indrek Reismanni kinnitusel tuleb tõstukite ja autode ostmiseks need ikkagi liisida. Vähem kulukate investeeringute puhul aga kasutatakse omafinantseeringut.
    Järgmise aasta plaani - varustada koostööpartnerist veofirmade autod GPS-jälgimisseadmega, et kontrollida veokite tööaja efektiivset kasutamist - teostab Rautakesko omavahenditest. Seadmed maksavad suhteliselt vähe ja Rautakesko otsustaski need ise välja osta.
    Veokile paigaldatava seadme hind algab 5000 kroonist. Sellele lisandub paarisajakroonine igakuine teenustasu, millega tagatakse juurdepääs teenuse osutaja serverile. Sealt on võimalik sisuliselt reaalajas näha veokite liikumist ja paiknemist asukohakaardil ning jälgida ajalugu veoki liikumismarsruutidest ja -tegevusest ning kasutada erinevaid raporteid.
    Kaalumisel oli ka alternatiiv, et lasta seadmed veopartneritel endal paigaldada. "Elu on aga kogu aeg muutuv ja tahtsime jätta enda jaoks paindliku võimaluse vajadusel seadmed ühelt veokilt teisele tõsta, mistõttu tegime seadmetesse investeeritava kulu ise," selgitab Indrek Reismann ning lisab, et see otsus tundus ka vedajatest partnerite suhtes õiglasem.
    Klientide makseraskusi tuleb ette igas majandustsüklis. Veokite sektoris saame praegu rääkida mõnest üksikust juhtumist.
    Klient, kellel on tekkinud makseraskused, peab pöörduma liisingufirma poole esimesel võimalusel, et leida üheskoos parim võimalik viis olukorra lahendamiseks. Probleemi vältimine antud situatsioonis on kindlasti halvim, mis teha saab. Kui klient ei soovi mingil põhjusel liisingufirmaga koostööd teha, võib olukord minna tõepoolest nii kaugele, et liisingufirma on sunnitud kliendi vara realiseerima.
    Liisingufirmad toimivad varade realiseerimisel erinevalt. Swedbanki liisinguosakond realiseerib vara koostööpartneri kaudu, kellelt saavad seda vara soetada ka teised ettevõtted.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Airbus sõlmis Türgiga ligi 20 miljardi dollari suuruse tarnelepingu
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: kuhu panna 1000, 10 000 ja 100 000 eurot?
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.
East Capital müüs kaks hoonet
Fondivalitseja East Capital Real Estate müüs kaks oma fondile kuuluvat hoonet: Maardus asuva tootmishoone ja Jõhvis asuva JEWE Mööblimaja.
Fondivalitseja East Capital Real Estate müüs kaks oma fondile kuuluvat hoonet: Maardus asuva tootmishoone ja Jõhvis asuva JEWE Mööblimaja.