Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbijamängude keeld segab Saku tegevust
Stüfi hinnangul on tänu tarbijamängudele suurenenud kvaliteetõllede segment Eestis. "Need tarbijamängud on olnud läbi aegade väga populaarsed ja tarbijad on isegi meiega pahandanud, miks neid enam läbi ei saa viia," ütles ta.
Stüfi sõnul on praegu veel keeruline öelda, kas reklaami kellaajaline piiramine televisioonis mõjutab õlletehase tegevust.
"Igasugune piiramine on minu arvates ebaefektiivne. Kahtlen, kas see on õige hoob ja saavutab riiklikult seatud eesmärki piirata alkoholi kuritarvitamist," ütles Stüff.
A. Le Coqi juht Tarmo Noop möönis, et loomulikult mõjutab uus reklaamiseadus nende reklaamiplaane. "Kui tarbijamänge enam korraldada ei saa, eks me peame tegema teistsuguseid asju," ütles Noop.
Noobi sõnul tarbijamängude keelamine konkurentsisituatsiooni ei muuda. "Kui vaadata brändiõllede turgu, siis seal oleme Sakuga peaasjalikult kahekesi," märkis ta.
Noobi sõnul on nii Saku Originaali kui ka A. Le Coq Premiumi puhul uskumatult suur tarbijate osakaal, kes proovivad täna üht ja homme teist marki õlut, kindlasti on neid üle 60 protsendi. "Kui nende lojaalsust mõjutasid ka tarbijamängud, siis tuleb meil hakata rohkem mõtlema nende väärtuste peale, et kergesti vahetajate osakaal oleks väiksem," ütles Noop.
Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi ütles, et karmistunud alkoholireklaami tingimuste tõttu ringhäälingus reklaamiplaane ümber ei tehta, kuna see on vaid üks võimalus. Olukorra sektoris muudavad keeruliseks üldine majandusolukord ning aasta jooksul 33 protsendi võrra kasvanud alkoholiaktsiis.
"Meie oleme asjade kulgemisega rahul, kuna me oleme kogu aeg rääkinud, et alkoholi tuleks vaadata võrdselt. Võrdsuse printsiibist lähtuvalt me tervitame seda otsust," ütles Kalvi.
"Me oskame arvestada, et alkoholireklaami piiratakse pikemas perspektiivis ja jäädaksegi piirama. Ainus, mida me ettevõtjatena soovitaks, on teha seda mõõdutundega, et ka ettevõtluskeskkonda mitte liiga palju destabiliseerida," rääkis ta.
Kanal 2 reklaamidirektor Anne Linnamägi ütles, et kuna lahjat alkoholi turustatakse enamasti suvel, siis praegu pole uus seadus kanali reklaamimahtudele negatiivset mõju avaldanud. "Suveks on aga kõik plaanid ja strateegiad ümber tehtud, võtame ikkagi hooaja korraga," sõnas Linnamägi.
TV3 müügiosakonna juht Kert Kangert oli temaga ühte meelt.