Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Fordide müük kukkus ligi 60%
ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu ütles, et Fordi kahjum tuli rasketest liisingutingimustest ning tarbesõidukite vähesest vajadusest.
"Eelmisel aastal olid meil head müüginumbrid ja seda ka tarbesõidukite turul. Tänavu on aga majandussurutis loonud olukorra, kus enam nii palju tarbesõidukeid ei vajata. Klientide ostuvõimalusi mõjutavad ka raskendatud liisingutingimused ning finantseerimisvõimalused," ütles Lillipuu.
Tulevikku ei osanud Lillipuu prognoosida. "Ei oska praegu öelda. 2009. aastal proovime jätkata samal tasemel nagu sel aastal, tõusu võib oodata 2010. aastal."
Hoolimata Fordi müügi suurest kukkumisest, ennustas Amserv Grupi ASi juhatuse esimees Raivo Kütt, et põhi saabub automüügis uue aasta alguses.
"Ilmselt auto ostmine pole tänasel päeval inimesele primaarne asi," kommenteeris Kütt, kelle sõnul on Eesti automüük praegu selges mõõnas. Järgmiseks aastaks prognoositakse turu kukkumist veelgi.
Amserv Grupi tugevuseks peab Kütt just Toyotadele pakutavat järelhooldust. "Kui autot ei osteta, siis hooldama peab seda ikka," lausus Kütt, "Nendel, kes on panustanud vaid müügi peale, läheb muidugi raskeks," lisas ta.
"Eestis aitab kindlasti kaasa ka see, et on välja arendatud hoolduskeskuste võrk. Praegu ma küll ühtki ohupilve ei näe. Eks need rasked ajad tuleb üle elada ja Toyota on kindlasti see auto, mis jääb," sõnas Kütt.
Toyota müük kukkus nii USAs kui ka Eestis teiste tootjatega võrdluses kõige vähem. Oktoobris vähenes Toyotade müük Eestis aastataguse ajaga võrreldes 17%, USAs 23%.
Oktoobris suutsid müüki kasvatada vaid vähesed automargid, neist enim Subaru. Kui eelmisel aastal müüdi oktoobris 25 Subarut, siis tänavu juba 50.
Subaru maaletooja ASi Mariine Auto müügijuht Meelis Kompus ütles, et nende edu võtmeks on olnud hea hinna ja kvaliteedi suhe. "Subaru on hea toode, oleme suutnud joonele jääda," sõnas Kompus. Ta nentis samas, et kliendid on küll muutunud natuke hinnatundlikumaks.