Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teedeehitus ootab riigilt selgeid otsuseid

    Lisaks valavad kuhjuvate murede tulle õli mitmete ehitusfirmade meeleheitlikud katsed tulla teedealale konkureerima. "Tuntud tsiviilehitajad on hakanud teedeehituse sektoris agressiivselt pakkuma," tunnistas kibedusega ASi Teede REV-2 suurima tütarettevõtte TREV-2 Grupp ASi juhatuse esimees Andri Tõnstein.
    Nagu Tallinna Teede ASi tegevjuht Tiit Padar mullu tõdes, on teedeehituse üheks eripäraks see, et mida teised ehitajad teevad kaheteistkümne kuuga, peavad teedeehitajad tegema seitsme kuuga. Just selline intensiivsus ja hooajalisus ajaski töökäed toona eemale. Nüüd ehk jahenevas majanduses peaks see olukord paranema, kui vaid oleks selge, millele soovib riik hakata rõhku panema. Kas vaid suurematele objektidele või tuleb hooldada ka väiksemaid teid. Riik peaks teedeehitajate sõnul näitama eurorahade kasutamisel kiiremas korras suuremat haldussuutlikkust. On ju kätte jõudnud ka järgmise aasta eelarvete ja töökavade koostamise aeg.
    Ebamäärane olukord ja langev majandus sunnivad teedeettevõtjaid heitma pilku piiri taha. Ei saa ju teedeehituse üsnagi erilist tehnikat ja tootmisvõimsusi lihtsalt mõneks ajaks ootamatult seisma panna, et siis äkitselt olude selginedes need viivitamata käiku võtta. Seega mõneti nii nagu ehitusmaterjalide tootjad, vajavad teedeehitajad pikemat aega ümberorienteerumiseks, selgemaid ja pikemaid plaane.
    Samas on ikkagi õhku jäänud juba anekdootlikuks muutund killustikuküsimus. Ühelt poolt on kriis leevenenud, kuna üldehitus mõõnab, liiatigi on unelmate Tallinna-Tartu neljarealine kiirtee vajunud surmaunne. Kui tulevad uued ülesanded, hakkab killustikku kuluma massiivselt ja siis on vaja juba ammenduvad kaevandused asendada millegi muuga. Kuid paljud kohalikud omavalitsused on uute avamisele vastu. Nii on eelisseisundis firmad, kel killustik omast käest võtta, nagu OÜ Moreen Jõgevamaal.
    Paraku aga Ida-Virumaal VKG Keemia Grupi propageeritav põlevkivi aheraine oma madala külmakindluse tõttu ikkagi ei sobi asfaldi alla. Idee tuua Soomest graniitkillustikku muudab ülisuurte ja massiivsete vedude tõttu materjali mõttetult kalliks.
    Pealegi siia niigi silma viskavatel soomlastel on oma killustikku hulka lihtsam ja odavam kaasa võtta. Ehkki mitmetes firmades on põhjanaaber osanikuna sees juba taasiseseisvuse algusest saadik, kibestab kohalikke teadmatuses vaevlevaid ettevõtteid teistegi välimaalaste siiapressimine Türgist ja mujaltki.
    Liiatigi külvab teedeehitajate seas hirmu kava kütuseaktsiisist tee-ehitusse tulev 75% lahti siduda. Mis sellele järgneb, ei taha keegi mõeldagi…
    Keegi teedeehitajatest ei julge rääkida palgatõusust, töötajate arvu suurendamisest, firmasse investeerimisest - hea, kui nüüdnegi säiliks. Teedeehitajad peavad ju jälgima ka ilma. Näiteks 2006. aastal sai Tallinnas Dunkri tänaval Tallinna Teede AS panna kiviparketti veel jõululaupäevalgi...
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.