Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Minister Partsil on lühike mälu
Tallinna visioonikonverentsil arutleti muu hulgas võimaluse üle rajada tulevikus Tallinna metroo. Arvestades, kui kiiresti muutub meie elu, pole välistatud, et minu tütar näeb maa all vuravaid ronge. Aga loodan, et enne, kui ma vanaemaks saan, saame näha tramme Laagna kanalis.
Plaan rajada trammiliin Lasnamäele pole uus - mõte tekkis juba nõukogude ajal. Ajad muutusid ja plaan jäi kahjuks teostamata. Uuesti pöörduti selle plaani juurde 1990. aastate keskel, siis 1999 ning veel üks katse projekt taaselustada tehti 2003-2004. Siis tegi Prantsuse konsultatsioonifirma SYSTRA Tallinna ühistranspordi uuringu ja soovitas probleemide paremaks lahendamiseks ehitada trammitee Laagna teele ja edasi läbi kesklinna Mustamäele (umbes 17,5 km).
Selle uuringu põhjal algatati Tallinna linnavalitsuse korraldusega 22. juunil 2005 välisrahastusega projekt "Tallinna tramm", millele järgnes ka volikogu otsus.
Tallinn on kolme aastaga teinud kõik, et projekt saaks teoks: tehti teostatavusuuringuid, analüüsiti trasse ja trammiliinide rajamise tehnoloogiaid, valmistati ette kogu dokumentatsioon toetuse saamiseks Ühtekuuluvusfondist. Pärisin ühes infotunnis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsilt aru, milliseid Tallinna projekte on kavas kaasrahastada Ühtekuuluvusfondist ja kas Ülemiste liiklussõlm ja tramm on nende seas. Trammiprojekti kohta kostis Parts: "Mis puudutab seda projekti, mille nimi mul läks meelest ära... selle teemaga tegeleb Tallinna linn, neil on väliskonsultandid, küllap väga kallilt võetud, ma ei tea, kui kallilt. Tulemusi veel ei ole."
2007-2013 Ühtekuuluvusfondist rahastatavate projektide seas Tallinna trammiprojekti ei ole. Partsi põhjendused kõlasid meedia vahendusel järgmiselt: trammiteede arendamise plaan on halvasti läbi töötatud ega arvesta reaalseid võimalusi ning vajadusi. Polevat ära tõestatud, et Tallinna liiklusprobleemid lahendaks trammitee ehitamine.
Milline lühike mälu on meie majandusministril… Tal on meelest läinud isegi selle projekti nimi, mille algatasid tema enda parteikaaslased 2005. aastal, kui Res Publica oli koalitsioonis Keskerakonnaga ja linnapea oli Tõnis Palts.
Tundub, et praeguse valitsusliidu üks kirjutamata koalitsioonilepingu punkt on Tallinnale n-ö ära teha iga hinna eest. Aga uued trammiliinid tulevad Tallinna niikuinii, see on aja küsimus. Ja kui riik ei pane õlga alla kallimale kiirtrammile, on linnal valmis varuvariant Lasnamäe ja kesklinna ühendamiseks trammiga.