Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merel raha teenimine pole pelgalt meelakkumine

    Meritsi toorainet vedavate laevastike aktsiad võivad tunduda tänu ülikõrgele ajaloolisele dividenditootlusele ahvatlevad, kuid ettevõtete olukord on keeruline ja dividendid ei ole kindlad.
    Kuivlasti või ka naftat vedavatel laevadel oli elu nagu muinasjutus. Toorainenäljas maailmas valitses üha suurem nõudlus, pikaajaliste kasvuprojektsioonide põhjal oli tarvis üha suuremat laevastikku, et vedada ära kogu olemaolev ja tulevikus lisanduv kraam. Prahtimishinnad aina kerkisid, laevanduskompaniid tellisid üha uusi aluseid.
    Kuivlastilaevade tellimused kasvasid kui seened pärast vihma - BRS andmetel lisandus tänavu 5. novembri seisuga 252 laeva, sel aastal tuleb veel 193 laeva. Kuid tulevaks aastaks on tehastest tellitud 819 laeva, 2010. aastaks 1187 ja 2011. aastaks 857 laeva. Kokku ootab tehastes tootmist 3408 kuivlastilaeva.
    Baltic Dry indeks, mis näitab üle maailma olulisemate laevandusteekondadel kuivlastlaevade prahtimishindu, läks Nasdaqiks. Suurim mure oli see, et ei jätkunud laevu, et kogu see raha, mida pakuti, kokku rookida.
    Vahepeal on aga mõndagi muutunud. Maailma tabanud krediidikriis on osutunud väga jätkusuutlikuks. Vaatamata keskpankade tegevusele on raskused jõudnud reaalmajandusse. Toorainehinnad on teinud tipust läbi järsu kukkumise. Kuna krediitkaardisõltlastest USA tarbijad enam kõikvõimalike vidinaid osta ei jõua, ei vajata ka terast. Pole tarvis samaväärselt rauamaaki ja sütt. Meeletu mahtude kasv ja selle edasised kasvuootused on ühtäkki asendunud mahtude kahanemisega. Kaevanduskompaniid vähendavad tootmist. Ei ole tarvis nii palju laevasid. Baltic Dry indeks on viie kuuga kukkunud üle 90 protsendi. Pangad ei ole enam huvitatud finantseerimisest - isegi mitte väliskaubandusest akreditiiviäri ajades.
    Laevandus on tsükliline äri. Ja praegu on alanud langustsükkel. Mõned firmad on drastiliselt vähendanud dividendide maksmist või üldse loobunud dividendide maksmisest. Ettevõtetele on see esimene koht, mille arvelt annab raha säästa. Kahjuks ei tea, kui palju tehastest tellitud laevadest on finantseerimise poolelt kaetud - võimalik, et tellimusi hakatakse massiliselt üles ütlema. Osa tellijaid soovib nüüd kuivlastlaevade asemel kemikaalitankereid.
    Kuna kütuse tulevikuhinnad on hetkehindadest kõrgemad, on hakatud tankereid kasutama nafta vedamise asemel musta kulla ladustamiseks, et hiljem tarne teostada. Lisaks on hoogustunud laenukoormuse vähendamine. Selleks müüakse laevad maha ja liisitakse siis endale tagasi. Kuid ega sellega enam väga head raha ei teeni. Kui veel juulis sai teise ringi viieaastast 172 000 brutoregistertonnist kuivlastlaeva müüa 150 miljoni dollariga, siis viimased hinnad räägivad, et nende eest küll ostjad 60 miljonit dollarit enam välja ei käi. Laevad maksavad sama palju, kui 2006. aastal. Tugevatele, vähese võlakoormaga ettevõtetele avaneb soodne võimalus soetada laevu kaunis odavalt. Kuid esialgu on olulisem, kui suureks ja pikaajaliseks kujuneb nõudluse kukkumine.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.