Esmaspäev 26. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Valtra uus S-seeria oma ajast ees

Ain Alvela 19. november 2008, 00:00

USA AGCO kontserni kuuluv Valtra traktoritehas on valmis saanud oma ajaloo võimsaima põllutraktori Valtra S352. See on masin, mis Valtral seni konkurentidega võrreldes puudus ning mida seetõttu senised väiksemate Valtra-traktorite omanikud juba aastaid ka ootasid. Võimsust, mida aeg edasi, seda enam ka ökonoomsust ja mugavust, on tegevust laiendavale põllumehele tarvis.

S-seeria Valtrasid hakkab Valtra Prantsusmaal asuv tehas tootma tuleval aastal. Prototüübid on avalikkuse ette jõudnud, aktiivsemad võimalikud ostjad on juba jõudnud ennast masina parameetritega lähemalt kurssi viia ja eriti agarad on juba proovisõidulgi käinud.

Eestis Valtrasid müüva ASi Taure müügijuhataja Toomas Jürgeni hinnangul jõuvad uued S-seeria mudelid Eestis müüki järgmise aasta kevadel.

Traktoritel on peal Soomes, Linnavuoris asuvas Sisu mootoritehases toodetud 8,4CTA-4V katalüsaatormootor. Endine Sisu Dieseli mootoritehas on üks viimaseid AGCO suurostudest siinkandis, nüüd kannab tehas nime AGCO Sisu Power.

Uue mootori eripära on esmakordselt põllumajandustraktoril kasutatav katalüsaator, mille ülesanne on karbamiidil põhinevat lisandid väljalasketorusse piserdades vähendada heitgaasides lämmastikoksiidide sisaldust.

Säärane uuendus viib mootori juba praegu kooskõlla 2011. aastal kehtima hakkava emissiooninõudega Tier III B. SCR-mootoritehnoloogia kasutamise tulemusena väheneb kütusekulu umbes 5%, võimsuse kasvades ei kaasne liigset soojuse eraldumist ja tänu sellele säilivad omakorda määrdeõli omadused paremini.

SCR-tehnoloogia on S352 mudeli puhul standardvarustuses, teistel, mudelist S262 alates, valikvarustuses.

Kui lisada sellele astmevaba käigukast, uudne, esisillavedrustusega sünkroonis töötav kabiini nelja-punkti-vedrustus ning rikkalik lisavarustus, teeb see Valtrast traktori, kuhu koondatud suurem osa traktoritööstuse tehnoloogilistest uuendustest. Valtrale iseloomulikuna on ka uute S-seeria traktorite kabiinis kaks rooli - üks põhiliseks juhtimisvahendiks ja teine võimaldamaks traktoriga operatiivselt ka tagurpidi tööd teha.

Valtra transmissiooni-osakonna müügijuht Ville Viitasalo kinnitab, et uutel traktoritel kasutatava vastse jõuülekande töö kiirus ja sujuvus on varasemate variantidega võrreldes efektiivsemaks muutunud.

"Kasutusel on kaht tüüpi uued powershift-käiguvahetid, neist nelja kiirusgrupiga variant on eriti kasulik traktorile, millega tehakse palju transporditöid," selgitab Viitasalo.

Mis lisa-, iseäranis mugavusvarustusse puutub, siin näib, et AGCO kontserni juhtimise alla hakkavad ka Valtra konstruktorid uute mudelite põhivarustusse üha rohkem mitte lihtsalt töötegemist, vaid mugavat töötegemist võimaldavaid vidinaid pookima.

Nii on S-seeria mudelite standardis kolm paari ksenoontulesid, kabiini paigaldatud külmutuskapp ning juba mainitud dubleeritud juhtimissüsteem. Lisaks pakutakse kõikvõimalikke automaatikalahendusi ning GPS-juhtimissüsteeme, samuti siiani ainult Fendt-traktoritele võimaldatud ventileeritavat juhiistet.

Tõsi - Valtra puhul on standardvarustusest kõnelemine meelevaldne, sest traktorite tootmises kasutatakse nn ? la carte-süsteemi - tehasest väljuvad masinad toodetakse konkreetse tellimuste põhiliselt.

Sestap ei leia Valtra müügiplatsidelt ka n-ö igaks juhuks valmis tehtud masinaid, mida niikuinii on tarvis ostjale sobivaks kohendada.

Valtra müügimahu kasvatamist planeerime eelkõige suurema, 200 ja enama hobujõu suuruse võimsusega traktorite müügist Euroopas ja Aafrikas. Selles on uute S-seeria traktorite tootmisel oluline osa.

Valtra tootevalikus üle 300hobujõulised põllutraktorid senini puudusid. Meie klientide rahulolu-uuringud on aga näidanud, et sellises võimsusklassis traktorit oodatakse Valtralt juba ammu. Sellise traktori tootmise tegi võimalikuks AGCO kontserni kuuluva Sisu mootoritehase panus ja uue tehnoloogia rakendamine mootorite tootmises.

Müüki tõhustab ka Valtra ainulaadne ? la carte-tootmissüsteem, millest ei ole plaanis loobuda, pigem püüame seda täiustada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:52
Otsi:

Ava täpsem otsing