Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firmakingituste tegemisel kasulik pidada kingiraamatut
EBSi õppejõu Tiina Tšatšua sõnul on eri kultuuridest pärit inimestele kinkide tegemise juures kõige olulisem planeerimine. Lähtuvalt sellest, milline on asutus, tuleks tema sõnul kujundada välja ühtne firmakingituste standard, teha selgeks, milliseid kingitusi, millal ja kellele kingitakse ning kes on kingituse üleandjaks.
Paha ei tee Tšatšua sõnul ka asutuses kinkimise raamatu pidamine. Raamatusse pannakse kirja, kellele, mida ja millal kingitud on. Seda ikka selleks, et vältida piinlikku olukorda, kus kingitakse üht ja sama eset ühele organisatsioonile või inimesele kaks või rohkemgi korda.
"Minu nn varaaidas on kolm ühesugust raamatut, kinkijaks ikka üks ja sama, kahjuks käis igakord ka jutt juurde, kui individuaalne ja ainult mulle see kingitus mõeldud on. Pärast kolmanda raamatu saamist oli seda lugu tõepähe võtta juba päris keeruline," nendib ta.
Pea kõigil on etiketiõpetaja Tšatšua sõnul kodus mitmeaastane varu sulepeadest, nahkkaantega märkmikest, vaasidest ja tundmatu otstarbega topsidest. Seega tasub ka firmakingi tegemisel meeles pidada tõsiasja, et ära kingi seda, mida ise tegelikult saada ei sooviks.