Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusseltsid hindavad transpordiliikide riski erinevalt

    Küll aga erineb kindlustusseltside kaupa see, kui kõrgelt nad hindavad erinevate transpordiliikide riski.
    Mille poolest on meretranspordi kindlustus teistest transpordikindlustustest erinev?
    Kindlustusleping tavaliselt ei erinegi muu poolest kui see kirje poliisil, mis nimetab, millist transpordiliiki kasutatakse.
    Kindlustustingimused ja -kaitse on tavaliselt samad kõigi transpordiliikide korral. Aga enne kindlustuspakkumise esitamist teostab iga kindlustusselts riski hindamise. Riski hindamisel võib transpordivahendil olla määrav tähtsus. Siinkohal tulevadki mängu seltside erinevused.
    Kui kindlustusavaldusel on transpordivahendiks liinilaev, siis pole kindlustusel maanteetranspordiga suurt vahet. Aga kui tegemist on tramplaeva ehk konkreetsele lastile tellitud laevaga, siis sõltub konkreetsest laevast, kas IF Eesti Kindlustus pakub sellele lastile veosekindlustust ja mis see maksab.
    Kuni laev vastab Institute Classification Clause (ICC) tingimustele, ei mõjuta laev kindlustuslepingut. Institute Classification Clause on rahvusvaheline standard, mis seab tingimused laeva klassiühingule, tüübile ja vanusele. Seepärast ongi tavaliselt seltside poliisidel ja tingimustes eritingimuseks ICC.
    Probleem on siis, kui laev ei vasta ICC tingimustele ja kindlustuse müüja ei selgita ka kliendile, mis see ICC on. Seda Eestis kahjuks juhtub. IFis oleme sisemiselt selle riski minimeerinud.
    Milliseid tarneklausleid põhiliselt kasutatakse meretranspordis, kuidas need jagavad vastutuse?
    Meretranspordis saab kasutada kõiki tarneklausleid peale DAFi, kus tarne toimub piiril. Sagedamini olen kokku puutunud järgmiste tarneklauslitega: EXW - kogu risk on ostjal, FOB - risk siirdub ostjale, kui müüja annab veose lastimissadamas vedajale-laevale üle,
    CIF - riski ülemineku koht on sama, aga tingimuseks on müüja sõlmitud ja makstud veo- ja veosekindlustusleping, DDU - risk on müüjal kuni kauba sihtkohani.
    Räägitakse, et kauba kindlustamine ei ole kallis. Kui palju maksab näiteks konteineri kindlustamine ja millest hind sõltub?
    Toon siinkohal näite konteineritäie kauba ühekordse veo kohta.
    Oletame, et vorstitootja kindlustab ühe konteineritäie vorsti, mida veetakse Eestist Hispaaniasse. Vorst on tootjapakendis, koguväärtus 1 000 000 krooni. Omavastutus on 5000 krooni, kindlustuskaitse Institute Cargo Clauses (A). Kindlustusmakse tuleb sel juhul 2136 krooni.
    Millised on tavapärased kahjud meretranspordil?
    Tavaline meretranspordil tekkida võiv kahju on märgumine või tormi põhjustatud rappumisest tekkinud kahjustused.
    Muuseas, soolane merevesi kahjustab mõnd kaupa oluliselt rohkem kui mage vesi. Üldavariiga on tulnud tegelda vaid paar korda.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.