Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Säästlik prügiauto laeb pidurdades akusid
Seeriatootmisse jõuavad masinad järgmisel aastal, Eestis hakkavad esimesed hübriidprügiautod sõitma 2010. aastal.
"Hübriidauto eelis võrreldes tavaliste prügiautodega on tunduvalt väiksem kütusekulu , väiksem müratase ning keskkonnasäästlikkus," rääkis Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelg.
Ettevõtte tootmisjuhi Elmo Meieri sõnul on hübriidprügiveoki mootor kombineeritud elektrimootorist ja diiselmootorist. "Veok kasutab kuni 20% vähem kütust," märkis Meier.
"Väiksem kütusekulu tähendab ka väiksemat heitgaaside hulka - CO2 eraldub mootori töötamisel tavalisest 15-30% vähem."
Sõites kiirusega kuni 20 km/h, kasutab auto elektrimootorit, suurematel kiirustel on jõuallikaks diiselmootor. Auto pidurdamisel tekkivat energiat kasutatakse akude laadimiseks. Kuna töö eripära tõttu peatub ja kiirendab prügiveok sageli, siis on selline süsteem efektiivne. Veoki peatumisel jääb ka diiselmootor automaatselt seisma.