Nordcity Center: jälgimisseade vähendas ületunde järsult

30. november 2008, 18:07

Jälgimisseade kasutuselevõtust alates on
kadunud ettevõttes vaidlused ületundide, kilometraažide ja kliendivisiitide
teemadel, ütles Nordcity Center OÜ tehnika direktor Urmet Itse.

„Kasutame tõesti Oskando seadmeid ja sõidupäeviku teenust käesoleva aasta aprilli lõpust. Investeering kokku läks meie grupis maksma ca 100 000 krooni ja praeguseks hetkeks on see ennast juba ainuüksi otseste kulude läbi sisuliselt tasa teeninud,“ märkis Itse.

„Lisaks muidugi kaudsed kulud. Nii lühiajaline investeeringutasuvus oli võimalik vaid tänu sellele, et üle 2/3 töötajatest on oma tööülesannete tõttu pidevalt või sageli ratastel,“ lisas ta.

Itse ütles, et investeeringu vajaduse tingis soov kaotada ära vaidlused sõidupäevikutesse pandud kilometraažide teemal. Pärast investeeringu tegemist ei ole meil vaja olnud vaielda enam teemal, kas Viljandist Tallinna on 175 km või 250 km.

„Samuti soovisime kaotada ära vaidlused ületundide teemal. Jälgimisseadmete abil on võimalik täpselt näha, mis kell töötaja hommikul kodust välja sõitis ja mis kell õhtul objektil töö lõpetas ning sealt lahkus,“ ütles ta.

Itse sõnul vähenes ületundide hulk pärast seadmete kasutama hakkamist järsult. „Kui enne oli igal hooldustehnikul iga kuu vähemalt 20 ületundi, siis pärast seadmete tööle hakkamist ei tulnud kogu osakonna peale ka 20 tundi kokku.“

„Tahtsime kaotada ära vaidlused isiklike sõitude hulga teemal. Alati oli ettevõttes vaidlus, kes kui palju isiklikke sõite teeb ja kui suures osas peaks siis isiklike autode kasutajatele kompenseerima varuosi või hooldust vms. Nüüd on kõik konkreetne ja selge,“ lisas Itse.

Saame ülevaadet müügiosakonna käimistest. Kas käiakse klientide juures, naisega rannas või maal vanaema juures. Saame tõestusmaterjali klientide tarvis. Enne seda oli olukordi, kus hooldustehnik väitis, et ta käis kliendi juures, aga klient väitis, et siin pole keegi käinud, rääkis ta.

Praegu puuduvad vaidlused ka teemal välisriikides töötavate töötajate tööajakasutamisest ning on olemas ülevaade selle kohta, kus üks või teine auto parasjagu asub.

„Esimestel kuudel vähenes ka ettevõtte kütusearve silmnähtavalt ning kasvas järsult töötajate poolt hüvitamisele kuuluvate isiklike sõitude hulk. Mõned „kihutajad“ on juba saanud suulised märkused ja meeldetuletuse piirkiiruse kohta,“ tõdes ta.

„Enne seadmete pealepanekut oli üldkoosolek, kus tutvustati seda plaani, seadmeid ja seda, mis välja hakkab paistma. Igaüks sai ise teha valiku: kas sõidab oma autoga ja saab iga kuu selle 1000 krooni maksuvaba kompensatsiooni, või paneme seadmed peale ning kulud hüvitatakse vastavalt reaalsetele kuludele," ütles Itse.

Kõik valisid viimase ja seni on kõik ka väga rahul, sest väga suur hulk vaidlusi kadus ära ja samuti vastastikuse usaldamatuse võimalus. Ettevõttes kehtib reegel, et ametisõidud kontrollitakse juhtkonna poolt üle, isiklikke sõite mitte. Seega on ka eraelu puutumatus tagatud, rääkis ta.

„Puudustena võib nimetada sõidupäeviku üsna suurt igakuist kulu (kui on palju kasutajaid), sest Oskandol ei ole pakett-teenust kahjuks välja töötatud. Samuti esineb veel üksikuid apsakaid aeg ajalt tarkvaras. Samas kokkuhoid ületab hetkel kulud ja eks konkurents korrigeerib tulevikus ka hindu,“ märkis Itse.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. November 2008, 18:09
Otsi:

Ava täpsem otsing