Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohtuskäik võib olla veokahjust kallim

    Logistikafirmad jäävad sageli lootma autovedaja vastutuskindlustusele, kuid sellega määratud kompensatsioonisumma ülemmäär ei pruugi kaubaomanikule tekkinud kahju korvata. Pooltevahelised juriidilised vaidlused võivad aga neelata üsnagi kopsakaid summasid ning takistada ettevõtte põhitegevust.
    ASi Codan Forsikring Eesti filiaali juht Ilmar Vissak jagas 11. novembri Äripäevas näpunäiteid veosekindlustuse kohta, mis on mõeldud eeskätt kaubaomanikele. Samas pole kindlustus kasulik mitte ainult kauba saatjale, vaid ka logistikaettevõttele.
    Enamik veoteenuse osutajaid on oma isikliku rahakoti kindlustanud autovedaja vastutuse kindlustusega (CMR-kindlustus), mis aitab hüvitada võimaliku kahju kauba kaalu järgi. Võlaõigusseadusega paika pandud vedaja vastutuse hüvitise ülemmäär on 9600 krooni kuupmeetri kohta. Lihtsa võrdluse põhjal saab siiski selgeks, et kuupmeetri jäätise sulamisel tekkinud kaubaomaniku kahju on tunduvalt väiksem kui tonni sülearvutite hävimisel.
    Suure tõenäosusega hakkab kaubaomanik tagasi nõudma ka seadusega ettenähtud hüvitise ülemmäära ületavat kahjusummat. Transpordifirmal on võimalus sellest keelduda, viidates just nimetatud võlaõigusseaduse sättele. Samuti võib kaup olla ebakvaliteetseks muutunud hoopis omaniku enda süül. Tekkinud vaidluste lahendamine võib tipneda kohtutee jalge alla võtmisega, mis võib üsna pika aja vältel takistada logistikafirma põhitegevust.
    Oma õiguste eest seismisega kaasnevad sageli aga kopsakad õigusabikulud ning ebakindlus protsessi lõpptulemuse suhtes. Seepärast on paljudes Lääne-Euroopa riikides tavaline, et transpordi ja logistikaga tegelevad firmad on lisaks sõlminud ka sõidukiomaniku õigusabikulude kindlustuse, mis kaitseb juriidiliste vaidluste korral nii sõidukite omanikku, volitatud juhti kui ka kõiki kaasreisijaid.
    D.A.S.i kogemused näitavad, et õigusabikulude kindlustuse kliente võtavad vastaspooled märksa tõsisemalt. Tihtilugu ei jõuagi vaidlused kohtusse, vaid küsimused lahendatakse kohtuväliselt läbirääkimiste teel. Kui vastaspool saab aru, et ka väikesel logistikafirmal või autovedajal on tänu kindlustusele piisavalt ressursse kohtuskäimiseks, soovitakse probleem lahendada kiiresti ja väiksemate kuludega.
    Kui asi siiski kohtukullini jõuab, on õigusabikulude kindlustuse mõtteks hüvitada õigusabi maksumus ja muud kulud ning nõustada kindlustusvõtjaid juriidilistes küsimustes. Õigusabikulu korvab advokaatide, tunnistajate ja ekspertide tasud, riigilõivud, kohtuotsuse järgi väljamõistetud vastaspoole kohtu-, täite- ning reisikulu välismaistes kohtutes toimuvatele istungitele. Sõidukiomaniku õigusabikulude kindlustus tagab firmale kaitse ka praktiliselt kogu Euroopas juhtuvatel õnnetustel.
    Rait Elvak, DHL Estonia ASi maanteetranspordi müügi- ja marketingijuht
    Oleme teadlikud õigusabikindlustusest, kuid siiani ei ole seda kasutanud. Meie ettevõttes on olemas juriidilise taustaga inimesed ning õnneks väga tihti vaidluste lahendamiseks ettevõtte välist juriidilist abi vaja ei ole läinud. Pigem usun, et sellist teenust võiks vaja minna just väiksematel ettevõtetel või eraisikutel, kelle puhul võib vaidluse lahenduse leidmine takerduda just õigusabi kõrge hinna taha.
    Indrek Reismann, Rautakesko ASi logistikajuht
    Oleme teenusest teadlik, kuid logistikavaldkonnas ei ole seda seni vajalikuks pidanud. Olen kogemuse põhjal pigem seisukohal, et risk on sedavõrd väike, et pigem oleme valmis ühekordselt kandma teatud võimalikud suuremad kulud, kui et pidanud vajalikuks kõnes olevat kindlustusliiki osta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.