Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seadus Tallinkilt raha saamiseks

    Kümneid miljoneid kroone Tallinkilt takkajärele sisse nõudev seadus võeti vastu novembris, selle algataja oli Juhan Partsi juhitav majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
    Ministeeriumi õigusosakonna juhataja Eva Vanamb põhjendas, et sellega likvideeriti põhiseadusevastane olukord, kus tasumata tasude puhul puudus riigil võimalus neid sisse nõuda. "Tegemist ei ole riigivõimu omavoliga," lisas Vanamb.
    Vanambi sõnul oli Eesti senine seaduselünk väga ärevaks muutnud Soome, kuivõrd Soome reederid on kõik kogu aeg veeteede ametile korralikult tasu maksnud.
    "Kui mõned arvavad, et see seadus ei kehti, ja poevad nende pügalate taha, et sanktsioone pole olnud, ei saa olla tegemist pädeva suhtumisega," märkis riigikogu majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas. "Me kahtlemata ei eira riigikohtu otsust, vaid õigusselguse huvides ongi juristid lahenduse välja pakkunud, mis on ka seadusena vastu võetud," lisas ta.
    Ka Klaas rõhutas, et tasudest ei ole keegi vabastatud ja need on olnud ühemõtteliselt seaduses fikseeritud. "Tallink on ju teenust kasutanud ja igaüks, kes teenust kasutab, saab aru, et ta peab ka selle eest tasuma," rääkis Klaas.
    "Antud juhul ei kehtestata tasumata tasude suhtes täitemenetluse korras sissenõudmist tagasiulatuvalt," vastas Vanamb küsimusele, kuidas saab riik kehtestada tagasiulatuvalt sissenõudmise täitemenetluse seadustiku alusel, kui see seadus hakkas kehtima alles 2006. aasta 1. jaanuaril.
    Vanamb selgitas, et tasumata tasude kohta esitatakse ettevõtjatele uuesti teatised, milles toodud tasumata summad on arvutatud teatiste algse esitamise ajal kehtinud õigusaktide järgi.
    "Kui ka nüüd ettevõtja keeldub teatises toodud tasude tasumisest, on võimalik neid sisse nõuda täitemenetluse korras," rääkis Vanamb.
    Intervjuu Tallinki finantsdirektori Janek Stalmeistriga.
    Mida tähendab Tallinkile meresõiduohutuse seaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seadus?
    Nimetatud seaduse vastuvõtmisega näitas riik, et kui kohtu teel ei ole tal võimalik ettevõtjalt ebaseaduslikult nõutud summasid kätte saada, siis põhiseadusega vastuolus oleva seadusega ikka saab. Kuna seadus on täitmiseks kohustuslik, siis ei ole ka Tallinkil muud teha kui seda täitma asuda. Samas, kui riik esitab nõuded, mis Tallinki meelest on ebaseaduslikud, siis saame oma õigusi kaitsta seaduslikke teid pidi.
    Mis tundeid tekitab Teis kui ettevõtjas riigi selline käitumine?
    Antud seaduse kehtestamine tekitab hämmeldust - kas selline siis ongi meie õigusriik? Kindlasti vähendab ebastabiilne ning ettearvamatu õigusruum välisinvestorite usaldust ja võtab ka kohalikelt ettevõtjatelt igasuguse turvatunde, mida õigusriik peaks pakkuma.
    Loodame siiralt, et ei pea oma järgmisel investorite roadshow'l Kanada onule ütlema, et "piiks-piiks, sorry" meil on dünaamiline õigusruum, riik otsustas seadust väänata, ajalugu muuta ja osa raha ära võtta.
    Mida kavatsete ette võtta?
    Tegu on põhimõttelise küsimusega, kus Tallink ei kavatse pealtvaatajaks jääda. Oleme valmis kohtutee veel kord ette võtma.
    Riik ei tohi võtta endale õigust ebaseaduslikku tagantjärele seaduslikuks muuta. Nii ripub Eesti kui õigusriigi kohal väga suur küsimärk.
    Lasse Lehis, Eesti Maksumaksjate Liidu juht
    Ma ei näe küll mingit võimalust selle aja eest neid tasusid sisse nõuda, kui need olid kehtestatud ministri määrusega. Kuigi riik võib öelda, et teenust on osutatud. Pärast seda, kui tasud on meresõiduohutuse seaduses jõustunud, saab tasusid sisse nõuda küll.
    Riik peab teadma, et kui ta on ebapädevalt need tasud kehtestanud ja seda teenust osutanud, siis järelikult peab ta leppima sellega, et on maksumaksja raha eest seda teenust osutanud.
    Eveli Kuklane, riigikohtu kommunikatsiooniosakonna juhataja
    Juunikuise lahendiga riigikohus mitte ei tunnistanud Tallinki käitumist õigeks, vaid nõustus I ja II astme kohtuga, et tsiviilkohtumenetluse kaudu seda tasu riik Tallinkilt välja nõuda ei saa, sest tegemist pole tsiviilsuhte, vaid avalik-õigusliku suhtega. Avalik-õiguslikud vaidlused lahendatakse halduskohtu kaudu. Seega ei saa tegelikult küsida, kas riik on muutnud seadust, mis mõjutaks kuidagi riigikohtu otsuse kehtivust.
    Indrek Teder, õiguskantsler
    Minu menetluspõhimõtteks on suunata isikud alati kasutama efektiivsemaid õiguskaitsevahendeid. Tallink Grupil on efektiivseim võimalus enda õigusi kaitsta kohtumenetluses. Kui Tallink Grupile esitatakse meresõiduohutuse seaduse N 952 ning N 504 alusel tasunõue, siis on Tallink Grupil võimalik vaidlustada nimetatud nõue kohtumenetluses. Selle kestel saab Tallink taotleda asjassepuutuva normi põhiseadusevastaseks tunnistamist ja kohaldamata jätmist.
    Autor: Virge Lahe
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.