Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Luik aitab Ekspress Gruppi ligi 100 miljoniga

    Luige ainuomanduses olev HHL Rühm OÜ on andnud märtsis ja septembris Ekspress Grupile lühiajalist laenu kokku 42 miljonit krooni. Lisaks on Ekspress Grupp sõlminud 1. aprillil Sampo, SEB ja Nordea pankadega arvelduslaenulepingu limiidiga 60 miljonit krooni, mille tagatiseks oli Luige käendus, nähtub ettevõtte vahearuandest. Pankadega sõlmitud lepingu järgi on 1. oktoobrist laenulimiiti aga kärbitud 45 miljoni kroonini.
    Ekspress Grupi juhid jäid eile napisõnaliseks. "Tervitan Äripäeva kolleege, aga kommentaaride andmisega teile olen senikaua kitsi, kuni parandate ära väära teabe, mida meie firma kohta avaldasite. Kirjutasite viimases esileheloos meist, nagu tahaks EG müüa Tallinna suurima trükitööstuse Printall. Teatage, et ÄP-l sellist infot ei ole, või kui on, siis ärge kõhelge avaldamast. Firma juhatus ju ütles enne loo trükkimist selgelt, et pole teemat arutatudki," vastas Hans H. Luik.
    "See, et Hans refinantseerib osa Ekspress Grupi arvelduskrediidist, lepiti kokku 2007. aastal sõlmitud sündikaatlaenulepingus, vastavalt sellele on kõik ka toimunud," märkis Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito.
    Ekspress Grupi väikeaktsionäri Tõnis Rüütli sõnul läheb igal pool turgudel ühtlaselt nukralt ja seetõttu ta Ekspress Gruppi n-ö kividega loopima ei asu.
    "Kui asja võiks allavett lasta, ei pruugiks ju ettevõttesse oma raha enam matta. Investoritele võiks see olla märguandeks, et ettevõtte juht usub oma ettevõttesse," märkis Rüütel. Teistpidi võib see näidata, et ettevõttel ei lähe kõige paremini ja minevikus on valesid otsuseid tehtud. "Ka sel juhul on ausam lahendus, kui valesid otsuseid omaenda kapitaliga kinni makstakse," sõnas Rüütel.
    Omal ajal ostetud Delfi hind oli tolle aja kohta üllatav. "Minul puudub kompetents, kas see oli kuldmune munev linnuke või mitte. Kuid see summa oli ehmatavalt suur," märkis Rüütel.
    LHV analüütiku Henri Adamsi sõnul on suuromaniku tegevus väikeinvestori seisukohalt tervitatav. "Rasketel aegadel oodatakse suuromanikelt ikka valmidust ettevõtte tegevusse rohkem sekkuda ning äritegevuse normaalne toimimine tagada," lisas ta.
    Sarnasel seisukohal oli ka Delfi üks looja, investeerimispankur Joakim Helenius. "See näitab, et Hans H. Luik usub oma ettevõttesse," ütles Helenius. Tema hinnangul võttis Ekspress Grupp Delfi ostul kalkuleeritud riski. Tagasivaatavalt võib loomulikult öelda, et see osteti liiga kõrge hinnaga, kuid keegi ei teadnud tol hetkel, et turud nii hapuks lähevad.
    Adamsi sõnul võib tagantjärele tarkusena öelda, et Delfiga võttis Ekspress Grupp endale liiga suure koorma.
    Ekspress Grupi aktsiale on LHV andnud soovituse "müü" ning ei näe praegu põhjust seda muuta. "Usume, et järgmine aasta tuleb ettevõtte jaoks üsnagi keeruline ning eelkõige hoiame silma peal just sellel, kuidas saadakse hakkama võlakohustuste täitmisega," märkis analüütik.
    Septembri seisuga oli Ekspress Grupil üleval 839 miljoni krooni eest pangalaene ja laenukohustusi. Selle aasta üheksa kuuga on meediakontsernil kulunud intressimakseteks 41 miljonit krooni ehk üle nelja korra enam kui aasta eest.
    Ekspress Grupi aktsia langes eile Tallinna börsil 5,88 protsenti ning maksis 12,52 krooni. Kokku hindavad investorid meediakontserni turuväärtuseks praegu seega 237 miljonit krooni. Luigele kuulub 67,17 protsenti Ekspress Grupist.
    Ekspress Grupp on ülevõimendatud bilansiga, neil on väga palju pangalaene. Väga suur hulk sellest laenust on omal ajal võetud selge riskiga, Hans (Hans H. Luik - toim) on seda ise garanteerinud. Ta võttis selle riski, kuid tal on ilmselt ka piisavalt oma varasid. Kui läheb hästi, siis saab laenud tagasi makstud.
    Ekspress Grupp peab oma kapitalibaasi parandama. Kuidagi peab see raha juurde tulema. Kas Hans paneb koos investoritega raha juurde või müüakse midagi maha, muud võimalust ei ole.
    Iga inimene, kes vähegi on finantse ja kasumiaruandeid analüüsinud, oskab praeguses olukorras Ekspress Grupi kohta öelda, et see ettevõte on ülevõimendatud. Eriti praeguses kriisiolukorras. Aga kas see saab ettevõttele ka saatuslikuks? Seda ma ei usu. Arvan, et asi on hästi kontrolli all. Tagasivaatavalt võib öelda, et Delfi osteti kallilt. Tolles olukorras oli hind koridori ülemises otsas, kuid õiglane. Täna sellise hinnaga maailmas ühtegi asja ei osteta ega müüda. See otsus oli tehtud ju tollasest majandusest lähtuvalt. Kui poleks Luik ostnud, siis oleks seda teinud keegi teine.
    Autor: Kaisa Tahlfeld
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.