Eesti ettevõtjad on Parexi peale pahased

Artur Tooman 05. detsember 2008, 00:00

Anonüümseks jääda soovinud ettevõtja ütles, et kuuldes probleemidest Läti pangaga, hakkas ta kohe plaani pidama, kuidas avada arve teises pangas ning suunata rahavoog sinna, ehkki lõpliku lahutuse mõtted tekkisid alles sel nädalal. Päevast, mil Parex piiras igakuiste ülekannete mahtu, saadab ärimees oma klientidele arveid uute pangarekvisiitidega. Ettevõtja sõnul pole võimalik normaalselt töötada, kui pank käed kinni seob.

Teine ettevõtja, kes senini Parexiga toimuvat kõrvalt jälgis, rääkis, kuidas ta ootamatult kannatajaks osutus. Tema klient, kelle kontod asuvad Parexis, ei saanud ülekandepiirangute tõttu väljakirjutatud arvete eest maksta. "Selle tõttu pean ootama oma raha kuu aega kui mitte rohkem," rääkis ettevõtja.

"See oli halb lahendus," kommenteeris Eesti Pangaliidu juht Aivar Rehe ülekandepiirangut. Tema sõnul oleks pidanud piirangud kehtestama samal päeval, kui valitsus Parexi ülevõtmisest teatas, kuna pärast sellist äärmuslikku sammu hakkab raha pangast välja voolama. Nüüd kukkus aga välja nii, et need, kes rahaga kohe jalga lasid, said teiste Parexi klientidega võrreldes eelise.

Hilinenud piirangud panid ettevõtjad raskesse seisu ning suurendasid maksehäirete tekke riski. See, et ärimehed püüavad rahavoo teistesse pankadesse juhtida, on Rehe hinnangul täiesti loogiline ja ennustatav.

Suurettevõtja Viktor Levada ütles dv.ee-le, et teda kujunenud olukord Parex pangas ei häiri, sest mitte tema raha ei asu pangas, vaid panga raha on tema käes.

"Olukord on muidugi ebameeldiv," vastas Levada. Pealegi arveldab nende ettevõte mitme erineva panga kaudu, nii et alati on valikuvõimalusi. Levada kinnitas, et on üks Parex Panga suurklientidest Eestis, kuigi ei soostunud täpsustama, kui palju ta pangast krediiti on saanud. Küsimusele, kas ärimees kavatseb panka vahetada, vastas ta, et pole kavaski. "Ma ei ole raha välja võtnud ega kavatse seda teha. Pangaga on mul suurpärane läbisaamine. Niikaua, kui nende raha on minu käes, pole põhjust muret tunda."

Eesti Pank ja finantsinspektsioon ei avaldanud infot Parex Panga finantsseisu ning klientide arvu kohta. Kui vaadata aga Parex Panga Eesti filiaali andmeid äriregistrist, võib järeldada, et lõviosa Parexi klientidest moodustavad ettevõtted.

Parex Panga Eesti filiaal Delovõje Vedomosti küsimustele vastuseid ei andnud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:51
Otsi:

Ava täpsem otsing