Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbeautode müük kahanes järsult
Sellist müügilangust nagu praegu ei osatud aasta alguses ette näha, kuid kliendi jaoks on autoturg soodne, märkis Viking Motorsi juht Üllar Taniberg.
"Seda, mis toimub märtsis 2009, ma ei tea," lisas ta. "Erinevaid sooduspakkumisi tuleb igalt poolt. Eesti turg on praegu etteaimamatu, ei saa öelda, et teeme aprillis kampaania. Otsused ja valikud tuleb teha jooksult," rääkis ta.
Viking Motors on Tanibergi sõnul olukorra parandamiseks koondanud ja kulusid kokku hoidnud.
Silberauto juhatuse liige Eero Mõtlik leidis ettevõtte tulemustest ka positiivset. "Me oleme eelmisest aastast siiski natuke paremad. Varuosi on müüdud rohkem, kuid arvan, et lähikuudel võib tõesti mingi kukkumine tulla. Aga kindlasti ei lange me 2006. aasta tasemest allapoole," rääkis ta.
Ettevõtte käekäigu kohta ütles Mõtlik, et koondamise sõna ta ei kasutaks. "Pigem ütleks, et inimestel tuleb otsida uusi väljundeid. Tuleb teha end ettevõttele kasulikuks, tuleb ümber õppida."
"Võib-olla tõesti lähevad kellegagi teed lahku. On ju selge, et müügiinimese töötasu sõltub käibest ja kui ta ikka ei müü, siis tuleb ametit vahetada," lisas ta.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel kahanes novembris Mercedes-Benzi tarbesõidukite müük 81% ja sõiduautode müük 60%. Kui 2007. aasta novembris müüdi 45 sõiduautot, siis sel aastal 18.